اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3806798
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی‌ از اجرای با قدرت طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان خبر داد.

اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی‌ امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در نشست فعالان ازدواج و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های استان، با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در راستای تقویت جایگاه بانوان در سطح استان گفت: اجرای طرح تدوین سند ارتقای جایگاه بانوان، اجرای طرح توان‌افزایی دختران جوان در بحث کسب و کار و کارآفرینی، اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان روستایی حاشیه دریاچه ارومیه، اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی الگوی کاهش مصرف آب ، فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای از جمله برنامه‌هایی بوده است که در طول سال گذشته مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

وی تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا و مادران شهدا را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل دانست و افزود: در همین راستا یادواره ۲۶۷ شهید زن استان در طی سال گذشته در استان برگزار شد.

وی توجه جدی به مسائل فرهنگی بانوان در شهرستان‌ها را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: در طی ماه‌های گذشته چندین مورد سفر به شهرستان‌های استان و دیدار و گفت‌‌وگو با بانوان شهرهای مختلف داشتیم.‌

صادق‌زاده با اشاره به برنامه‌های پیش روی این اداره‌کل به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با مهارت‌های ارتباط جمعی برای زنان سرپرست خانوار، توانمند‌سازی جوامع محلی با ایجاد و راه‌اندازی صندوق خرد زنان روستایی، غربالگری سلامت جمعی‌، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ازدواج‌های زودهنگام، کارگاه آموزشی مهارت زندگی برای دانش‌آموزان و والدین در مناطق حاشیه‌نشین و ... از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری عملیاتی خواهیم کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی‌ به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه و تقویت نهاد خانواده نیز اشاره کرد و افزود: در همین زمینه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و محوریت سبک زندگی کارگاه آموزشی در زمینه آشنایی با مهارت‌های زندگی با هدف تحکیم خانواده در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha