توزیع ۴۰۰۰ سبد غذایی میان کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3807588
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
در سال گذشته صورت گرفت؛

توزیع ۴۰۰۰ سبد غذایی میان کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از اهدای ۴ هزار سبدغذایی به کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان طی سال گذشته خبر داد.

توزیع 4000 سبدغذایی میان کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، توزیع سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوء تغذیه کمتر از پنج سال را یکی از طرح‌های این نهاد برای رفع محرومیت غذایی در کودکان نیازمند برشمرد، اظهارکرد: هم‌اکنون دو هزارکودک این استان مبتلا به سوء تغذیه هستند که تحت پوشش این طرح قراردارند.
وی ادامه داد: کمیته امداد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به شناسایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه کرده به ‌طوری ‌که این کودکان به مدت شش ماه تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
الهی راد درباره نحوه شناسایی این کودکان، گفت: پس ازانجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی ودرمانی دانشگاه، کودکان دچار سوءتغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی موردنظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می‌شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش‌ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می‌گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی یادآور شد: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد با این طرح سبد غذایی فرزند خود را تهیه می‌کنند.
الهی‌راد ارزش هر بسته غذایی را بیش از ۹۰ هزار تومان برشمرد، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان برای درمان رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در این استان هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح «همسفره»، افزود: نیکوکاران و مردم خیر می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir و انتخاب سبد غذایی هر کودک به مبلغ ماهانه ۹۰ هزار تومان در راستای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام

captcha