بیانیه گام دوم دستورالعمل سبک زندگی در چله دوم انقلاب است
کد خبر: 3807769
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

بیانیه گام دوم دستورالعمل سبک زندگی در چله دوم انقلاب است

گروه فرهنگی- امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش ویژه جوانان در گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دستورالعمل سبک زندگی همه ما در دهه پنجم و چله دوم انقلاب است.

بیانیه گام دوم دستورالعمل سبک زندگی در چله دوم انقلاب است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست دبیران و فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های خراسان‌شمالی، با اشاره به نقش ویژه جوانان در گام دوم انقلاب، بر تبیین و بحث و بررسی این بیانیه در بین دانشگاهیان تأکید کرد.
وی خطاب به دانشجویان با تأکید بر اینکه باید این بیانیه کتاب بالینی شما بوده و همواره در کنار شما باشد، افزود: لازم است در مورد بیانیه گام دوم انقلاب جلسات ویژه‌ای در بین دانشجویان گذاشته شده و در مورد بندبند این بیانیه صحبت و بررسی شود.
یعقوبی با بیان اینکه رهبری در این بیانیه همه معارف و تجربه‌های چهل‌ساله گذشته را آورده و همه راهکارهای آینده را هم تبیین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: درواقع بیانیه گام دوم انقلاب دستورالعمل سبک زندگی در دهه پنجم و چله دوم انقلاب است.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی عنوان کرد: رهبری در این بیانیه هفت توصیه دارند که دانشجو و دانشجویان باید از بین این هفت بند، دو توصیه علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را به‌صورت ویژه به کار گیرند.
وی با بیان اینکه علم بدون معنویت و معنویت بدون علم فایده ندارد، ادامه داد: عالم بدون معنویت دزد با چراغی می‌شود که کالای گزیده‌تر را می‌برد و معنویت بدون علم هم منجر به تحجر و خوارج نهروان می‌شود.
یعقوبی افزود: باید به دو سلاح علم و پژوهش و معنویت و اخلاق مسلح شویم تا مسلمان علمی، مؤمن، انقلابی و کارآمد تربیت شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه جایگاه تربیت جوانان مؤمن انقلابی کارآمد است، خاطرنشان کرد: رهبری در این بیانیه چهل مرتبه از جوانان یاد کرده و فرموده‌اند چشم امید من جوانان مؤمن انقلابی و جهادی هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی افزود: ازاین‌رو انتظار می‌رود جوانان و دانشگاهیان به‌صورت ویژه بر روی دو محور ابتدایی بیانیه گام دوم انقلاب کار کنند.
انتهای پیام

captcha