حل معضلات اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است
کد خبر: 3808006
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

حل معضلات اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی گفت: حل معضلات اجتماعی نيازمند برنامه‌ريزی فرهنگی كوتاه‌مدت و بلندمدت و تعامل بيشتر دستگاه‌ها است.

حل معضلات اجتماعی نیازمند برنامه ریزی فرهنگی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان خراسان‌شمالی، ‌حیدر اقبالی‌مطلق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی با بیان اینكه ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه در زمینه‌های گوناگون به واسطه اجرای برنامه‌های فرهنگی نهادینه می‌شود، گفت: اتخاذ رویکرد فرایندی و کلی‌نگر درکاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
وی مهمترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تقویت باورهای دینی دانست، خاطرنشان کرد: می‌توان با ارتقا سطح آگاهی شهروندان و با برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان، جذب آنان در برنامه‌های فرهنگی با جنگ نرم دشمن مقابله كرد.
اقبالی مطلق با بیان اینکه خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان مهمترین کانون جنگ نرم دشمنان هستند، گفت: خانواده‌ها باید با انتقال مهارت‌های تربیتی و آموزشی زمینه را برای رشد فکری فرزندان خود فراهم آورند تا فرزندان در مقابل تهدیدات موجود قدرت تصمیمگیری درست داشته باشند و از بروز معضلات اجتماعی پیشگیری کنند.
اقبالی مطلق با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل استفاده نادرست از موبایل و ماهواره، افزود: با توجه به تبلیغات نادرست غرب و اهداف شوم آنها در تغییر افكارو عقاید جوانان، والدین باید بدانند كه با وارد كردن این پدیده شوم به محیط گرم خانه، زمینه بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در خانواده خود فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تشریح نقش والدین در تولید امنیت، گفت: فرزندان ما باید اینگونه احساس کنند که والدینشان با صمیمیت خاص، پیوسته در کنار آنها بوده و نه مقابلشان و در اینصورت است که هزینه برقراری امنیت و آرامش کاهش خواهد یافت و امنیت رفتاری، نیز حاصل شده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده کاهش می‌یابد.
اقبالی‌مطلق بیان کرد: دشمنان قسم خورد این انقلاب با اشاعه فرهنگ غربی به دنبال ایجاد تفرقه و ضربه زدن به انقلاب هستند که با هوشیاری و همدلی همه دستگاهای متولی فرهنگ می‌توان توطئه‌ها و دسیسه‌ها را حنثی کرد.
انتهای پیام

captcha