کانون «شهید همت» بجنورد؛ پیشگام در اجرای طرح «هر مسجد یک خانه»
کد خبر: 3809249
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

کانون «شهید همت» بجنورد؛ پیشگام در اجرای طرح «هر مسجد یک خانه»

گروه اجتماعی ــ کانون فرهنگی و هنری شهید همت مسجد چهارده معصوم(ع) شهر بجنورد گفت: این کانون طرح «هر مسجد یک خانه» را که با هدف بازسازی خانه‌های تخریب شده در اثر بارندگی‌های اخیر اجرایی شده بود را تکمیل و به پایان رساند.

کانون فرهنگی و هنری شهید همت بجنورد پیشگام در اجرای طرح« هر مسجد یک خانه»

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجید اکبرپور، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید همت مسجد چهارده معصوم(ع) بجنورد گفت: در جریان بارندگی‌های فروردین ماه امسال، تعدادی از منازل مسکونی، تخریب و غیرقابل سکونت شد که با توجه به کارکردهای اجتماعی و امدادرسانی مسجد، طرح «هر مسجد یک خانه» را کلید زدیم.
وی با بیان اینکه در منطقه معصوم‌زاده بجنورد یک باب منزل مسکونی که بانوی میانسالی ساکن آنجا بود به همین دلیل کاملاً تخریب شده بود، بیان کرد: اعضای کانون فرهنگی و هنری شهید همت به عنوان فعالان فرهنگی این منطقه بر خود واجب دیدند بازسازی این منزل را آغاز کنند.
مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید همت مسجد چهارده معصوم (ع) بجنورد با اشاره به اینکه فعالیت بازسازی این منزل از 10 فروردین ماه آغاز شد و ظرف حدود دوهفته به پایان رسید، افزود: سقف و دیوارهای این خانه ٤٠ متری کاملا تخریب شده بود که با همکاری نیروهای جهادی مسجد و کانون بازسازی شد.
وی از همکاری ١٥ عضو کانون فرهنگی و هنری شهید همت به عنوان جهادگران بی‌ادعا در اجرای این طرح خبر داد، گفت: در مجموع برای بازسازی این واحد مسکونی مبلغ ١٠ میلیون تومان هزینه در قالب کمک‌های مردمی و همکاری کمیته امداد صرف شد.
اکبرپوریادآورشد: همچنین وسایل اولیه زندگی همانند یخچال، گاز، پتو و فرش هم از طریق کمک‌های مردمی خریداری و در اختیار این بانو قرار گرفت.
وی به همکاری کانون صاحب الزمان منطقه حرهم اشاره کرد، افزود: در حوالی همین مناطق دو باب منزل دیگر هم نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که در حال حاضر در حال جمع آوری کمک‌های مالی هستیم تا بتوانیم بعد از ایام ماه مبارک رمضان، کار تعمیر را آغاز کنیم.
انتهای پیام

captcha