اقامه نماز جماعت در ۲۵ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3810819
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

اقامه نماز جماعت در ۲۵ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از اقامه نماز جماعت در آستان ۲۵ امامزاده استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

اقامه نماز جماعت در 25 بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه در 25 بقعه متبرکه استان نماز جماعت در ماه مبارک رمضان اقامه می‌شود، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان در آستان 25 بقعه نماز ظهرو عصر، مغرب و عشاء برگزار شده که فقط در شش بقعه از این تعداد نماز جماعت صبح اقامه خواهد شد.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه، بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در ۳۱ بقعه متبرکه استان سفره افطاری ساده گسترانده می‌شود.
آسوده اظهار کرد: این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح معرفتی، معارفی و ایجاد فضاهای معنوی خاص، برپایی خیمه‌های معرفت، تفسیر قرآن کریم، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان برگزار می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی و جزء خوانی در ۱۳ بقعه متبرکه استان، گفت: مراسم محوری ترتیل‌خوانی قرآن کریم از روز نخست ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در امامزاده سید‌عباس‌(ع) بجنورد دایر و به صورت مستقیم از سیمای خراسان‌شمالی پخش می‌شود.
آسوده ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان جلسات «تفسیر قرآن» در دو امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد و حمزه رضای شیروان در سطح استان برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جلسات ساعت بعد از نماز ظهر و عصرآغاز می‌شود، گفت: حجت‌الاسلام رحمانی سبزواری از حوزه علمیه قم، حسینی خراسانی از مشهد مقدس و ابوالقاسم یعقوبی نیز امام جمعه بجنورد مدیریت جلسات تفسیر را برعهده دارند.
انتهای پیام

captcha