وصول ۲۸۲ میلیارد تومان مالیات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3819027
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

وصول ۲۸۲ میلیارد تومان مالیات در خراسان‌شمالی

گروه اقتصاد-مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی از وصول ۲۸۲ میلیارد تومان مالیات طی سال گذشته در استان خبرداد.

وصول ۲۸۲ میلیارد تومان مالیات در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، یعقوب نژاد،مدیرکل امور مالیاتی استان امروز ۲۲ خرداد در نشست خبری اظهارکرد: مردم استان سال گذشته دو هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده بودند که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: اشخاص حقوقی دولتی و خصوصی که چهار هزار شرکت و موسسه را شامل می‌شود 28 درصد، حقیقی دولتی و خصوصی 23 درصد، صاحبان مشاغل، مستغلات٬ نقل و انتقالات و سرقفلی‌ها 37 درصد از این درآمدها را شامل می‌شوند.
وی افزود: تاکنون سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ارزش افزوده وصول شده است که به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌های مناطق روستایی و عشایری و روستاهای فاقد دهیاری‌ها پرداخت شده است که از مجموع این میزان ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به سال جاری است.
یعقوبی نژاد گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان استان در سال گذشته استرداد داده شد که در ۲ ماه سال جاری نیز ۶۰ میلیارد ر یال بوده است..
وی یادآورشد: این میزان مالیات متعلق به شرکت‌های بزرگ صنعتی بود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی در خصوص طرح تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در این استان، گفت: صاحبان مشاغل فقط تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به تحویل اظهارنامه خود اقدام کنند.
یعقوبی نژاد گفت: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل که قصد استفاده از تسهیلات پیش بینی شده را دارند فقط تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۹۷ خود به شکل الکترونیکی اقدام کنند.
وی از مودیان خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تسلیم اظهارنامه خود از طریق سامانه اقدام کنند و تسلیم اظهارنامه را برای ارائه خدمات بهتر به روزهای آخر موکول نکنند تا با توجه به تراکم مراجعه افراد به پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی با مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: براساس قوانین و مقررات مصوب، شرط برخورداری از هر گونه معافیت مالیاتی و جلوگیری از جریمه غیرقابل بخشش، تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.

انتهای پیام

captcha