کشورهای اروپایی هنوز اقدامی برای حفظ برجام نکرده‌اند
کد خبر: 3819038
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
رئیس مجلس شورای اسلامی در بجنورد؛

کشورهای اروپایی هنوز اقدامی برای حفظ برجام نکرده‌اند

گروه اجتماعی- رئیس مجلس شورای اسلامی در بجنورد گفت: تاکنون اقدام خاصی از سوی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام انجام نشده است.

کشورهای اروپایی هنوز اقدامی برای حفظ برجام نکرده‌اند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه خود به خراسان‌شمالی با حضور در فرودگاه بجنورد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مهلت یک ماهه باقیمانده از اتمام حجت جمهوری اسلامی منتظر اثبات حسن نیت و اقدام عملی آنان هستیم.
وی ادامه داد: منشاء برخی مشکلات کشور، داخلی و برخی هم خارجی است و مقاومت، گشایش ایجاد می‌کند و کنار هم بودن مسئولان در این مقطع زمانی، ارزشمند است.
لاریجانی با بیان اینکه توزيع عادلانه برای دسترسی مردم به نيازهای اساسی در سطح شورای هماهنگ‌ی سران قوا مطرح است، گفت: موضوع مسکن در سطوح روستاها و شهرهای کوچک و متوسط یکی دیگر از بحث‌های مهم سران سه قوه است تا زمینه سرمایه‌گذاری مردم را در این خصوص تسهیل و زمین را از حالت بورس خارج کنیم.
وی افزود: با وجود اینکه 10 میلیارد دلار به صورت ارزان کالاهای اساسی تهیه می‌شود، اما باز هم این مهم به صورت گران و پرهزینه به دست مردم می‌رسد، بنابراین باید مدل دیگری را پیگیری کرد تا فشار از روی دوش مردم کاسته شود.
وی خاطرنشان کرد: بازارچه مرزی برای استان خراسان‌شمالی، ضروری است و در همین زمینه با وزارت خارجه و کشور ترکمنستان، مذاکره خواهیم کرد و از مدل‌های برخی دیگر استان‌ها برای توسعه اقتصادی خراسان‌شمالی استفاده خواهیم کرد.
لاریجانی یادآورشد: دستور می‌دهم تعيين تكليف مجتمع كشت و صنعت بهكده رضوي در دستور کار مجلس قرار گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به امكانات و معادنی كه در استان است و صنايعی كه بايد رشد كند راه آهن ضروری است استاندار طرحی را با وزارت راه آماده كند ما تلاش می‌كنيم فايناسور را پيدا می‌كنيم اگر اين را دنبال كنيد ما هستيم.
وی ادامه داد: اگر صنايع بسته بندی مناسبي برای توليدات كشاورزی در نظر بگيريد ارزش افزوده بالايی برای استان ايجاد خواهد شد.
انتهای پیام

 

captcha