سرقت جرم ۳۶ درصد زندانیان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3821807
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

سرقت جرم ۳۶ درصد زندانیان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان‌شمالی گفت: ۳۶ درصد از زندانیان استان به دلیل سرقت و مالخری در زندان محبوس هستند.

سرقت جرم ۳۶ درصد زندانیان خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان، امروز، دوم تیرماه در نشست خبری اظهارکرد: بیشترین جرائم در این استان سرقت، مواد مخدر و جرائم علیه اشخاص بوده و تنها سه درصد از این زندانیان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
به گفته وی 36 درصد زندانیان جرائم سرقت داشتند که 10 درصد آنان در سن 18 تا 25 سال، 70 درصد در سن 26 تا 45 سال و 45 سال به بالا بیش از 18 درصد بوده‌اند.
محمدی در رابطه با زندانیان جرائم رانندگی در استان، اظهار کرد: به علت جرائم رانندگی در زندان‌های استان زندانی نداریم و در سال گذشته تنها یک نفر بوده است.
مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی افزود: بیش از 9 درصد زندانیان بی سواد، 68 درصد تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان و بیش از پنج درصد بالاتر از دیپلم را دارا هستند که تحصیلات بالاتر نیز بیشترین جرائم مالی را دارا هستند و 70 درصد زندانیان متاهل هستند.
به گفته وی 24 نفر از افراد به علت عدم پرداخت مهریه در زندان بودند که با پیگیری‌های انجام شده این زندانیان آزاد شدند و افرادی در زندان هستند که جرائمی غیر از مهریه داشته باشند.
وی عنوان کرد: سال گذشته ۷۰ نفر از زندانیان آزاد شده خراسان‌شمالی از تسهیلات وام‌های اشتغالزایی بهرمند شدند که میزان آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی بیان کرد: مهم‌ترین عملکرد اداره کل زندان‌های خراسان‌شمالی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده است.
محمدی همچنین اعلام کرد: سال گذشته ۹ نفر از محکومان قصاص که دارای شاکی خصوصی بودند، پای چوبه دار بخشیده شدند.
انتهای پیام

captcha