موافقت دولت برای ۱۰۵ هزار میلیارد ریال مصوبه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3826808
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
استاندار خبر داد:

موافقت دولت برای ۱۰۵ هزار میلیارد ریال مصوبه در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی گفت: تاکنون با بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد ریال، ۶۳۸ میلیون دلار، ۱۵۴ میلیون یورو و ۹۱ میلیون درهم مصوبه برای خراسان‌شمالی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان موافقت شده است.

موافقت دولت برای ۱۰۵ هزار میلیارد ریال مصوبه در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی، عصر امروز ۲۲ تیرماه در نشست شورای اداری شهرستان شیروان اظهار کرد: در دور دوم سفر کاروان رئیس جمهور و هیات دولت به استان مصوبات خوبی در بخش اعتبارات دولتی با هدف تامین زیرساخت‌ها با تاکید بر رعایت عدالت بخشی و شهرستانی داریم.
وی افزود: تامین مالی طرح ها از سوی بانک ها و حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری در استان است که تلاش کردیم در این سفر مورد تاکید و توجه باشد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد ریال مصوبه برای خراسان شمالی داریم و حداقل هشت تفاهم نامه فردا به امضا خواهد رسید که زمینه حضور همه مردم و بخش ها برای بهره مندی از این سرمایه گذاری عظیم فراهم شده است.
شجاعی با تاکید بر استقبال پرشور مردم استان از کاروان تدبیر و امید، تصریح کرد: در این سفر بحث دولت و شخص نیست بلکه بحث نظام، حاکمیت و نمایش بین المللی حضور مردم خراسان شمالی در این همایش بزرگ است تا به مانند گذشته برگ زرین دیگری بر افتخارات استان افزوده شود.
وی مطرح کرد: استقبال مردم از رئیس جمهور در این سفر مورد توجه و تفسیر عرصه بین المللی قرار خواهد گرفت و بنده اطمینان دارم ورزشگاه شهدای کارگر شهرستان شیروان گنجایش حضور پرشور مردم را نخواهد داشت.
شجاعی بیان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند با جنگ نظامی نمیتوانند ایران را شکست دهند و بنابراین جنگ اقتصادی را با هدف ایجاد جدایی بین مردم و نظام راه اندازی کرده اند چرا که می دانند مردم قدرت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این موضوع را بارها در صحنه های مختلف به نمایش گذاشته اند.
نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در استان تلاش کردیم شرایط توسعه را فراهم کنیم و به اعتقاد بنده وجود محیط امن و آرام لازمه رشد و توسعه است و این ویژگی در استان خراسان‌شمالی برقرار است.
شجاعی با تاکید بر اینکه کارهای مانده استان را با کار جمعی انجام خواهیم داد، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی، تشخیص کارهای اولویت دار و انجام کارها در زمان مشخص در دستور کار استان است.
وی بروکراسی اداری را یک معضل در حوزه اداری و بانکی و سایر حوزه‌ها دانست و گفت: مدیران با عدم انجام کار به موقع ضربه جبران ناپذیری به استان و به ویژه بخش سرمایه گذاری خواهند زد.
شجاعی با بیان اینکه صدور مجوزها در این استان در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است گفت: با محوریت رونق تولید برنامه‌های خوبی ابلاغ شده که کارگشا بوده است و به شاخص‌های خوبی رسیده‌ایم.
وی اعلام کرد: وضعیت استان در بحث صدور مجوزها بهبود یافته و میانگین صدور مجوزهای کسب و کار در کشور ۲۶ درصد بوده و در این استان ۴۰ درصد است.
شجاعی خبر داد: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۷.۹ درصد بوده ۹ دهم درصد کاهش یافته است.
استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: همراهی مردم به عنوان سرمایه اصلی اجتماعی و مدیران اجرایی موجب ایجاد شرایط رونق در استان شده است.

انتهای پیام

captcha