هراس دشمن‌ از آمادگی مردم است
کد خبر: 3826838
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

هراس دشمن‌ از آمادگی مردم است

گروه سیاسی ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اینکه دشمن از نیروهای نظامی و انتظامی کشوری بترسد و از مردم آماده‌باش این کشور هراس داشته باشد اهمیت بسزایی دارد.

هراس دشمن، از آمادگی مردم است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی روز گذشته، 22 تیرماه، در دیدار با یگان ویژه نیروی انتظامی استان، با اشاره به آیه 60 سوره انفال، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکمْ».
وی افزود: حق تعالی در این آیه تأکید می‌فرماید هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان آماده سازید و همچنین اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد تا به‌وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.
یعقوبی خطاب به نیروی یگان ویژه، عنوان کرد: بر این اساس آمادگی جزء کار شما است و نباید از اینکه برای مدتی در پادگان بدون انجام عملیات سپری می‌کنید ناامید شوید؛ زیرا حفظ آمادگی برای روز عملیات بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید دشمن باید از آمادگی شما بترسد، اظهار کرد: این ترس کار را جلو می‌برد، زیرا اینکه دشمن از نیروهای نظامی و انتظامی کشوری بترسد و از مردم آماده‌باش این کشور هراس داشته باشد خیلی مهم است.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: براساس روایات رسیده یکی از لشکرهای امام زمان (عج) بعد از ظهور رعب است؛ یعنی در دل دشمنان و بدخواهان رعب و وحشت ایجاد می‌شود.
یعقوبی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون مردم به نیروهای نظامی و انتظامی امید داشته و دارند؛ ازاین‌رو شما باید آماده‌باش بوده و در صحنه حضور داشته باشند.
وی خطاب به آن‌ها، اظهار کرد: این لباس نشانه خدمت و کار ویژه و آمادگی شما است که باید روزبه‌روز تقویت شود.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر ضعیف نشمردن دشمن، افزود: امام علی‌(ع) می‌فرماید: «آفة القوی استضعاف الخصم» و تأکید می‌کند آفت مرد قوی، ضعیف شمردن دشمن است.
وی خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی کشور، گفت: هیچ وقت دشمن خود را کوچک نشمارید بلکه دشمن را همیشه قوی و قدرتمند ببینید تا بتوانید در مقابل او حساب شده برخورد کنید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی عنوان کرد: اگر دشمن را قوی ببینید خود را قوی‌تر می‌کنید؛ اما در مقابل هر مجموعه‌ای که قوی باشد اما دشمن خود را ضعیف بداند این قدرت گاهی او را فریب می‌دهد؛ ازاین‌رو باید دشمن را قوی ببینید.
انتهای پیام

captcha