پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3827199
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

پیش‌بینی ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در خراسان‌شمالی

گروه اقتصاد ــ رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، از پیش‌بینی ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال ۲۱ هزار و ۹۵۷ نفر در حوزه‌های مختلف برای خراسان‌شمالی در بودجه سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی بیش از ۲۲ هزار شغل در بودجه امسال برای خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، شب گذشته، ۲۳ تیرماه، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه در جمع خبرنگاران میزان اعتبار تخصیص داده‌شده به خراسان‌شمالی از سال ۹۲ تا ۹۵ را ۱۹۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد، گفت: این رقم به نسبت دولت قبل حدود ۳ برابر شده است.
وی افزود: در دو سال ۹۶ و ۹۷، در مجموع ۹۸۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و متوسط سالیانه از سال ۹۲ تا‌کنون ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی استان پرداخت شده است که نسبت به سایر استان‌ها دولت نگاه ویژه‌ای به تسریع رشد استان خراسان‌شمالی داشته است.
نوبخت با بیان اینکه مصوبات سفر قبل رئیس جمهور به خراسان‌شمالی ۶۲۵ میلیارد تومان بود که ۱۱۶ درصد تخصیص داده شد، عنوان کرد: البته این به معنی اجرای تمام طرح‌ها نیست؛ لذا برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ۴۶ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: در این سفر نیز اعتباراتی در نظر گرفته‌ شده است که از منابع عمومی دولت ۴۴ طرح با اعتبار ۹۳۸ میلیارد تومان مصوب شده است و علاوه بر آن از محل منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی نیز ۷۹۹ میلیارد تومان و ۳۷۰ میلیون دلار در نظر گرفته‌ شده است.
وی در خصوص منابع مالی از منابع غیردولتی نیز گفت: در این حوزه ۹ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیارد دلار تخصیص اعتبار در نظر گرفته‌ایم.
انتهای پیام

captcha