ثبت ۱۴ وقف جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3829084
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

ثبت ۱۴ وقف جدید در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از ثبت ۱۴ وقف جدید در استان طی چهار ماهه سال جاری خبرداد.

ثبت 14 وقف جدیدالکشف در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 وقف جدید در استان شناسایی و به ثبت رسیده و این در حالیست که 9 وقف جدید دیگر هم امسال به همت همکاران این سازمان و مشارکت خیرین ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع امسال 23 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: سال گذشته در خراسان‌شمالی 58 وقف جدیدالکشف شناسایی و 48 وقف جدید هم به ثبت رسید که در مجحموع آمار این مهم 106 موقوفه است.

آسوده یادآور شد: از مجموع 106 موقوفه‌ای که پارسال در سامانه جامع موقوفات ثبت شده بیش از 40 مورد منفعتی و درآمدزا و ۵۲ موقوفه انتفاعی هستند.

وی با ذکر اینکه نیات بیشتر وقف‌های جدید استان احداث مسجد و حسینیه، محل نگهداری از کودکان بی سرپرست، دارو درمان، عزادارای اهل بیت است، گفت: باید تلاش ‌شود وقف‌های جدید متناسب با نیاز استان به ثبت برسد و این در حالیست که هم اکنون اشتغال و ازدواج جوانان و دارو درمان از نیازهای ویژه استان است.

آسوده با اشاره به اینکه 60 درصد موقوفات استان برای عزاداری ائمه اطهار به ویژه سید الشهدا(ع) به ثبت رسیده است، عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان پنج هزارو ۶۴۲ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۵۰ رقبه وجود دارد.
انتهای پیام

captcha