فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد
کد خبر: 3835042
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
در اجتماع جهادگران بسیجی کشور مطرح شد:

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

گروه فعالیت‌های جهادی ــ اجتماع هزار و 500 نفری جهادگران بسیجی کشور در مصلای ری و قرائت پیام مقام معظم رهبری در این جمع، فصلی جدید از فعالیت‌های جهادی است که نقطه آغازی برای اعزام 12 هزار گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی از نقاط کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود نداردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ اجتماع هزار و 500 نفری جهادگران بسیجی کشور، عصر چهارشنبه 23 مردادماه با قرائت پیام مقام معظم رهبری به فعالان گروه‌های جهادی و با حضور شخصیت‌هایی همچون محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، منصور غلامی، وزیر علوم، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار حسین زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در مصلای ری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز اینجا جمع شده‌ایم که اعلام کنیم عزم خود را برای ریشه‌کردن فقر در کشور جزم کرده‌ایم و به دشمنان پیام بدهیم که در راه مبارزه با شما، اطاعت از رهبرمان و توسعه مناطق کم‌برخوردار، همانند دوران دفاع مقدس آماده هستیم.

وی افزود: بسیج مستضعفین به عنوان بزرگترین نهاد مردمی جهادگر افتخار دارد 12 هزار گروه جهادی را ساماندهی کند و اکنون نیز آماده است برای اجرایی‌سازی فرمان جدید رهبری به گروه‌های جهادی، ستادی تشکیل دهد. هویت و آینده ما همین فعالیت‌های جهادی در راستای آبادانی کشور است.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

جهادها، ریشه در ولایت دارد

در ادامه این جلسه، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: همه جهادها ریشه در ولایت دارد. جوانی که وقت و زندگی خود را صرف فعالیت‌های جهادی می‌کند و با چشم‌پوشی از لذت‌های جوانی برای کار به دوردست‌ترین نقاط کشور می‌رود، چیزی در وجدانش وجود دارد که از ولایت نشئت گرفته است.

وی ادامه داد: این الگو را امیرالمؤمنین(ع) یاد داد که باغ‌ها را به نفع مردم آباد و چاه‌ها را برای محرومان وقف کنند، این الگو را فاطمه زهرا(س) یاد داد که «الجار ثم‌الدار؛ ابتدا همسایه و بعد خودت»، این الگو را امام حسن(ع) عرضه داشت که چندین بار در طول زندگی، نیمی از اموال خود را به فقرا بخشید و سرانجام این الگو را امام حسین(ع) یاد داد که همه وجود و زندگی‌اش را برای جهاد در راه خدا فدا کرد.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام راحل(ره) در سال آخر عمر شریف خود به بسیجیان فرمودند: «شما نشان دادید می‌توان با مدیریت صحیح اسلام را فاتح جهان کرد»، امروز می‌توانیم ادعا کنیم سی سال پس از امام راحل(ره) همان انگیزه‌ها بلکه بیشتر میان جوانان وجود دارد و ما موظف به بهره‌برداری از این ظرفیت بزرگ هستیم.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه چیز برای یک جهش و جهاد بزرگ در کشور آماده است، تأکید کرد: اگر بتوانیم برای کارهای برزمین‌مانده از الگوی کارمند-مدیرکل خارج شویم و الگویی مبتنی بر مدیریت جهادی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

در ادامه این مراسم، حاضران با شعارهایی ممتد همچون: «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» به استقبال پخش کلیپی از دیدار اخیر نمایندگان گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب رفتند.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

اقدام انقلابی و زیست مؤمنانه؛ لازمه فعالیت جهادی

محمباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیگر سخنران این جلسه بود که اظهار کرد: خدا را شاکریم که جوانان جهادگر ما در گام دوم انقلاب مورد تأیید رهبر انقلاب قرار بگیرند و تدابیر ایشان را دریافت کنند. شکر نعمت این است که جوانان جهادگر اجازه ندهند پیام مقام معظم رهبری لحظه‌ای زمین بماند.

قالیباف افزود: وقتی وارد این جلسه شدم، یاد سال ۱۳۵۸ و دوران جوانی خود افتادم. آن روز هیچ سازمان و تشکیلاتی برای سازندگی نبود و فقط گروه‌های مردمی بودند که کار سازندگی را شروع کرده بودند. این تلاش یک سال بیشتر ادامه پیدا نکرد، زیرا از سال ۱۳۵۹ دشمن به سرکردگی آمریکای جنایتکار به کشور حمله کرد و اولویت ما دفاع از مرز‌ها شد.

وی ادامه داد: امروز بعد از چهل سال از آغاز انقلاب و در شرایط گام دوم انقلاب اسلامی، باید با همان روحیه اول انقلاب، منتظر تعارف برای کار کردن نباشیم. توجه کنیم نخستین پیام عمومی رهبری بعد از گام دوم انقلاب، پیام به جوانان جهادی است. مقام معظم رهبری در این پیام، تحقق عدالت در کشور را بدون تشریفات اداری و زائد دنبال کرده‌اند. این مأموریت پرچم مهمی است که از این پس به دست جوانان سپرده شده است.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تردید نکنید که همه در کنار هم، همانطور که طعم کارآمدی امنیتی و دفاعی را چشیده‌ایم و در دنیا جزء قدرتمندان شده‌ایم، در پیشرفت اقتصاد مردمی نیز می‌توانیم موفق باشیم. آنچه در جبهه موثر واقع شد، اقدام و عمل انقلابی و زیست مؤمنانه بود.

قالیباف در پایان تأکید کرد: اگر کاری کنیم که از جانب خدای متعال مشمول آیه شریفه «وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ» شویم، یعنی کارمان در عرصه جهادی را درست انجام داده‌ایم.

بهانه‌ای برای کارنکردن نداریم

در ادامه این مراسم، وحید کمرروستا، به نمایندگی از گروه‌های جهادی به ایراد سخن پرداخت و گفت: خوشحالیم که در 20 سالگیِ اردوهای جهادی، این حرکت مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و عزمی دوچندان به فعالان این عرصه بخشیده است. فعالیت‌های جهادی در شرایطی که کشور با مشکلات زیادی مواجه است و ناامیدی، برخی از مسئولان دولتی و حاکمیتی را فراگرفته، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در ساماندهی گروه‌های جهادی گفت: دوستان ما در بسیج سازندگی در چند سال اخیر همت‌های والایی به خرج داده‌اند و علاوه بر ساماندهی حضور گروه‌های جهادی در موقعیت‌های خطیری همچون سیل و زلزله، مرکز مطالعات جهادی را راه‌اندازی و سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی را تدوین کرده‌اند.

کمرروستا با بیان اینکه ضرورت تشکیل شورای عالی حرکت‌های جهادی با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کار جهادی فصل‌الخطاب است و ما بهانه‌ای برای کارنکردن نداریم، لازم است برای تقویت گفتمان عمومی جهادی و رشد معنوی گروه‌های جهادگر که مورد تأکید مقام ولایت است، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

آغاز فصلی جدید از فعالیت‌های جهادی

زینت‌بخش این مراسم مهم که حاضران انتظار آن را می‌کشیدند، قرائت پیام مقام معظم رهبری به فعالان جهادی بود که از سوی سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خوانده شد.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

زهرایی پس از قرائت این پیام با بیان اینکه فصلی جدید از فعالیت‌های جهادی در کشور آغاز شده است، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: این اجتماع باشکوه برای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده است و ما فعالان عرصه فعالیت‌های جهادی اعلام می‌داریم تا جان در بدن داریم، برای اجرای رهنمودهای ایشان و خدمت به مردم محروم کشور تلاش می‌کنیم.

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان و حسین یکتا، فعالان پیشکسوت گروه‌های جهادی نیز دقایقی برای حاضران به ایراد سخن پرداختند و در پایان از برخی فعالان برگزیده جهادی تجلیل به عمل آمد.

فصلی جدید در فعالیت‌های جهادی کشور/ بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد

گفتنی است منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میانه این مراسم، بی‌آنکه سخنرانی کند، مجلس را ترک کرد. همچنین شروع دیرهنگام مراسم و حضور کم‌رنگ دانشجویان جهادگر دانشگاه‌های مطرح کشور از وجهه دانشجویی این مراسم وزین کاسته بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha