همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خراسان‌شمالی
کد خبر: 3837019
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از مشارکت ۱۰۰ وکیل نیکوکار با این نهاد در انجام خدمات حقوقی برای مددجویان استان خبر داد.

همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار کمیته امداد خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز، دوم شهریور در دیدار با رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ارائه دو هزار و ۶۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: این خدمات در قالب تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه و اظهارنامه توسط واحد حقوقی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت انجام ‌شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ وکیل نیکوکار با این نهاد در حوزه حقوقی همکاری دارند، افزود: طی امسال نیز ۸۴۶ مورد پرونده قضایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد تشکیل ‌شده که واحد حقوقی این نهاد در حال رسیدگی به آن‌هاست.

الهی‌راد با اشاره به راه‌اندازی شعبه جدید ویژه مددجویان در شورای حل اختلاف، ادامه داد: راه‌اندازی این شعبه با همکاری دادگستری استان، می‌تواند‌ زمینه رسیدگی سریع‌تر به مشکلات مددجویان را فراهم ‌کند.

وی به حذف یا تخفیف کارمزد دفاتر قضایی، هزینه‌های دادرسی و هزینه‌های پزشکی قانونی مددجویان اشاره کرد، گفت: در صورت اجرای این اقدام کمک شایانی به خانوارهای مددجوی زندانی و دارای مشکل قضایی می‌شود.

الهی‌راد همچنین از دادگستری به‌‌عنوان اولین دستگاه فعال در طرح اکرام ایتام نام برد و افزود: همکاری کارکنان دادگستری در اجرای طرح حمایت از کودکان یتیم در این استان قابل‌ تقدیر است.

انتهای پیام

captcha