برگزاری رزم فرهنگی با هدف گفتمان‌سازی در همدان
کد خبر: 3839936
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

برگزاری رزم فرهنگی با هدف گفتمان‌سازی در همدان

گروه اجتماعی ــ مسئول طلایه‌داران معروف استان همدان از برگزاری برنامه رزم فرهنگی، با هدف گفتمان‌سازی در راستای اقامه امر به معروف و نهی از منکر در معابر عمومی و مراکز خرید خبر داد.

اجرای سه برنامه شاخص در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در همدان/شناسایی 140 مغازه هنجار شکن در همدانمیثم صابریون، مسئول طلایه‌داران معروف ستاد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: این مجموعه بخش مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در طول سال مجری برنامه‌های مختلفی است، افزود: بخشی از برنامه‌های طلایه‌داران همزمان با هفته اول ماه محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

مسئول طلایه‌داران معروف ستاد استان همدان با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های طلایه‌داران معروف استان در هفته امر به معروف و نهی از منکر انجام سه برنامه شاخص درون مجموعه‌ای است، اضافه کرد: رزم فرهنگی در ستاد معابر و اماکن عمومی با رویکرد تذکر لسانی، وظیفه همگانی از جمله برنامه‌های این مجموعه در ماه محرم است.

صابریون ادامه داد: برنامه رزم فرهنگی، با هدف گفتمان‌سازی در راستای اقامه امر به معروف و نهی از منکر در معابر عمومی و پاساژ و مراکز خرید است که توسط گروه‌های سامان‌دهی شده در دو بخش بانوان و آقایان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 130 نفر از بانوان و آقایان در قالب چند گروه به اجرای فریضتین در معابر پرداختند، گفت: این برنامه امسال نیز تا پایان هفته امر به معروف و نهی از ادامه خواهد داشت.

مسئول طلایه‌داران معروف ستاد استان ابراز کرد: دومین برنامه شاخص این مجموعه همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر، برنامه گفت‌وگو محور با مردم است که در این راستا 3 گروه سامان‌دهی شده و به کار ایجابی و مستندسازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف می‌پردازند.

صابریون گفت: در این برنامه، گروه‌های سامان‌دهی شده طبق سؤال‌های طراحی شده به گفت‌و‌گو با آحاد مردم به‌ویژه قشر خاکستری جامعه می‌پردازند تا بتوان به رفع شائبه‌های ذهنی مبنی بر 2 قطبی کردن جامعه با طراحی این سؤال‌ها پاسخ داد.

وی گفت: از دیگر اهداف این برنامه گفت‌وگو محور، نتیجه‌گیری بر این اصل که امر به معروف و نهی از منکر تنها محدود به حوزه عفاف و حجاب نبوده و فریضه الهی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی اقتصادی و ... نیز قابل بسط و اجراست.

صابریون با بیان اینکه این گفت‌و‌گو در شبکه‌های اجتماعی در قسمت‌های مختلف بخش خواهد شد، ادامه داد:این برنامه می‌تواند پاسخ بسیاری از سؤالات مردم و شک و شبهه ایجاد شده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم نقش مهمی داشته باشد.

مسئول طلایه‌داران معروف استان ادامه داد: برگزاری دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی امر به معروف و نهی از منکر سومین برنامه شاخص طلایه‌داران معروف استان در دهه دوم و سوم محرم است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و مأموریت اصلی این ستاد فعالیت در حوزه معروفات و منکرات اولویت‌بندی نیاز‌های روز جامعه، تحقق منویات مقام معظم رهبری در مباحث مختلف و مطالبه‌گری از مسئولان است، گفت: شناسایی مشکلات اجتماعی مردم و مطالبه آن از مسئولان از دیگر برنامه‌های اجرایی این ستاد در استان است.

صابریون با اشاره به اینکه امر به معروف تکلیف سنگینی است و دستگاه‌های حکومتی وظیفه مهمی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور دارند، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر این مجموعه طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بگویید و بروید» به وظیفه ذاتی عمل می‌کنند.

صابریون اشاره‌ای به برنامه‌های مختلف این مجموعه داشت و گفت: شادی به رنگ خدا با محوریت برگزاری برنامه شادی حلال ‌بین اقشار مختلف در بخش‌های مختلف و کمک به سیل‌زدگان استان گلستان، لرستان و خوزستان در قالب اعزام گروه‌های جهادی از برنامه‌های این مجموعه در طول سال جاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری طرح «سالم‌سازی تفرج‌گاه‌های شهر همدان» و برگزاری دوره‌‌های کوتاه، میان و بلندمدت امر به معروف و نهی از منکر ویژه فعالان فرهنگی، طلاب، دانشجویان، سازمان‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف مردم از دیگر اقدامات این ستاد در طول سال جاری است.

وی با بیان اینکه این ستاد در حوزه‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با حفظ اولویت‌های نیاز‌های روز جامعه و تحقق منویات مقام معظم فعالیت دارد، گفت: برخورد با برخی هنجارشکنان تعدادی از کنسرت‌های خوانندگان ملی در همدان و برگزاری غرفه‌هایعفاف و حجاب از دیگر اقدامات این مجموعه در سال جاری است.

صابریون با بیان اینکه از هم گسیختگی بازار و درخواست از مسئولان برای نظارت دقیق‌تر بر بازار از دیگر مأموریت‌های این ستاد است، گفت: شناسایی اصناف و مغازه‌های هنجارشکن از دیگر اقدامات طلایه‌داران معروف است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 140 مغازه هنجارشکن شناسایی و یک نسخه از پرونده آن‌ها جهت مطالبه به دادستانی ارسال شده است.

انتهای پیام

captcha