مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری
کد خبر: 3839955
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
میرعمادی تشریح کرد:

مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان اعتلای فرهنگ دینی، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت فرزند، گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت قضایی و اقتصادی، مجاهدت جهت اقتدار کشور و نظام و همچنین تبعیت از ولایت، تلاش برای وحدت اسلامی و پیشرفت جامعه را از مصادیق معروف از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد.

مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبریآیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در بیان ویژگی‌های برترین اعمال در آموزه‌های دینی، اظهارکرد: انجام برترین اعمال باید از همه مشکل‌تر و دشوارتر، دارای مصلحت بیشتر و مهم‌تر باشد و همچنین اثرش پایدارتر و فایده‌اش ماندگارتر باشد که در میان واجبات الهی هیچ عملی از امر به معروف و نهی از منکر مشکل‌تر نداریم و مصلحتی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.
وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد آسایش، اقتصاد، عبادت و خانواده نیست و همچنین در روایات آمده که امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به توحید و مبارزه با طاغوت، ظلم،فساد و تبعیض است.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه‌کن کردن جرم، ستم و اقامه عدل است چرا که جوهره قیام امام حسین(ع) و سنت رسول خدا اقامه عدل و مبارزه با ظلم و ستم بود بر همین اساس حضور و مشارکت در سرنوشت خودمان است.
وی با بیان این‌که امروزه افرادی می‌خواهند دین را وارونه جلوه دهند، عنوان کرد: امروره تبهکاران، مفسدان و عده‌ای فرصت‌طلب که درد دین ندارند و همیشه دنبال اسلام آمریکایی هستند طلبکارن و از طرفی مجاهدان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و کسانی‌که از اول پای این انقلاب ایستاده‌اند بدهکار مردم و رفاه‌طلبان هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «جای ظالم و مظلوم، قاتل و مقتول عوض نشود» بسیار مهم است چراکه عده‌ای می‌خواهند با مظلوم‌نمایی جای ظالم و مظلوم را عوض کنند بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.
وی گفت: اولین آمر به معروف و نهی از منکر خداوند متعال و پس‌از آن ائمه هستند، امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت سنگینی است که نیاز به استقامت در برابر دشمنان دارد.
حفظ نظام اسلامی؛ بزرگ‌ترین معروف/ آمریکا بزرگ‌ترین منکر است
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: امروز ماموریت داریم در برابر اسلام آمریکایی، رفاه‌طلبان، مفسدان، ظالمان و استکبار جهانی استقامت کنیم چراکه مقاومت در برابر ظلم، فساد و تبعیض وظیفه ماست.
وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: تذکر لسانی و انتخاب بهترین شیوه برای امر به معروف و نهی از منکر و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر به‌گونه‌ای که باید امر به معروف و نهی از منکر به یک خواسته عمومی تبدیل شود و مردم مطالبه کنند که متاسفانه باید اعتراف کنیم در این بخش کم‌کاری شده است این در حالی‎است که از مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: داشتن روحیه نقادانه و مطالبه‌گری با حفظ حرمت‌ها، بصیرت و شناخت معروف‌ها و منکرها از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به مهم‌ترین مصادیق معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: اعتلای فرهنگ دینی، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت فرزند چراکه امروز مهم‌ترین خطری که جامعه را تهدید می‌کند کاهش جمعیت است که چنان‌چه این روند ادامه پیدا کند بسیاری از مسائل کشور در آینده نزدیک دگرگون و قدرت کشور کاسته می‌شود، رونق دادن به اقتصاد و تولید،همگانی کردن اخلاق اسلامی از مهم‌ترین مصادیق معروف است.
آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت قضایی و اقتصادی، مجاهدت جهت اقتدار کشور و نظام و همچنین تبعیت از ولایت، تلاش برای وحدت اسلامی و پیشرفت جامعه از دیگر مصادیق معروف است که فعالان امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این مصادیق باید تلاش کنند.
وی ابتذال اخلاقی را مهم‌ترین مصداق منکر از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: کمک به دشمنان اسلام، تضعیف نظام و فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد جامعه، تضعیف علم و فناوری، قانون‌شکنی و همچنین ‌فتنه‌انگیزی، ایجاد اختلاف از مهم‌ترین مصادیق منکر از دیدگاه مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگ‌ترین منکر استکبار جهانی آمریکاست که در همین راستا اثر کار فعلان امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

انتهای پیام

captcha