برگزاری هفته احیای امر به معروف با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» در همدان
کد خبر: 3840039
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

برگزاری هفته احیای امر به معروف با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» در همدان

گروه اجتماعی ـ معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر همدان اظهار کرد: امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان هفته احیای امربه معروف و نهی ازمنکر با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» برگزار می‌شود.

برگزاری هفته احیای امر به معروف با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» در همدانعلی اصغر نادری معاون بازرسی و نظارت ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر همدان در گفت‌وگو با ایکنا ازهمدان،اظهار کرد: امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان هفته احیای امربه معروف و نهی ازمنکر با شعار «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» برگزار می‌شود.
نادری با اشاره به اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از دهم شهریورماه الی 16 شهریورماه خواهد بود، بیان کرد:اولین روز هفته امر به معروف و نهی ازمنکر یکشنبه دهم شهریورماه با عنوان «امر به معروف و نهی ازمنکر مسئولان» نامگذاری شده است.
وی افزود: اولین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر را ازمسئولین آغاز نمودیم چراکه مسئله اصلی درقیام امام حسین(ع) برعلیه حاکم بود نه مردم بنابراین امربه معروف و نهی منکر را ابتدا باید از مسئولین آغاز کنیم.
معاون بازرسی و نظارت ستادامربه معروف ونهی ازمنکر استان همدان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک فریضه وسیع است، ادامه داد: بدحجابی یک منکر بزرگ درجامعه است اما در مسئله امربه معروف و نهی ازمنکر مسائل مهمتری وجود دارد که اگر به آنها پرداخته شود شاید بسیاری از معضلات امروز جامعه اعم از بدحجابی نیز برطرف شود.
نادری تصریح کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بایستی فرهنگ‌سازی شود به گونه‌ای که ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر پناهگاهی برای مردم برای احیای امر به خوبی‌ها و نهی از منکرات باشد.
نادری خاطرنشان کرد: روز دوم از این هفته به نام «امربه معروف و نهی ازمنکر و مطالبه‌گری» نام نهاده شده است، راه بازگویی مطالبه گری بایستی برای مردم شناخته شود و مطالبه گری را بتوانند به درستی بیان کنند و این اصل تبدیل به یک فرهنگ شود.
نادری تاکیدکرد: روز سوم از این هفته تحت عنوان «امربه معروف ونهی ازمنکر در مسئولیت اجتماعی» و روز چهارم «امر به معروف و نهی ازمنکر در فرهنگ‌سازی» نام گذاری شده است.

نامگذاری روز پنجم هفته با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر رسانه»
معاون بازرسی و نظارت ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان همدان توضیح داد: فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر بسیار وسیع است که بایستی همگی به آن ورود پیداکنند، این مسئله به نوعی با منافع افراد در ارتباط است که آن را تهدید کننده منافع می‌دانند.
وی با اشاره به سخن امیرالمومنین علی (ع) مبنی براینکه «همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره‏ اى است در درياى عميق» بیان کرد: روز پنجم از هفته امر به معروف و نهی از منکر به «امر به معروف و نهی از منکر رسانه» نام نهاده شده چراکه رسانه جامعه را سوق می‌دهد به ارتقا و فرهنگ‌سازی.
نادری اذعان کرد: روز ششم به «امر به معروف و نهی ازمنکر نظارت همگانی» معروف شده است که در این روز قصد داریم اثبات کنیم این فریضه وظیفه همگانی تمام مردم جامعه است و هر فرد به دور از هیچگونه نگرش سیاسی به این فریضه الهی عمل کند.
وی در ادامه گفت: روز هفتم که شنبه شانزدهم مردادماه است به «امربه معروف و نهی از منکر در رونق تولید» نام نهاده شده است.
این مقام مسئول افزود:در این روز گروه‌های جهادی در حوزه بهداشت، مسکن، آموزش و دیگر موارد نظارت دارند به مسایلی که در این زمینه رعایت نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha