امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است
کد خبر: 3840277
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
علیدادی‌سلیمانی:

امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است

گروه اجتماعی - امام جمعه کرمان گفت: امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، اگر معروف‌ها جدی گرفته شوند، اصلا نوبت به جولان دادن منکر نمی‌رسد و اگر در جامعه‌ای منکر را شاهد هستیم، چون معروف‌ها خیلی جدی گرفته نشدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان امروز پنجشنبه، 14 شهریور در نشست با اهالی رسانه استان کرمان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، رسانه‌ها را از حساس‌ترین و مهمترین رکن‌های جامعه در فرهنگ‌سازی، مطالبه‌گری، ایده‌پردازی و همراه کردن مردم با یک جریان دانست و گفت: در وهله اول برای پرداختن به هر موضوعی، اندیشه باید تبدیل به عقیده شود و بعد آن را عملیاتی کرد.
وی با بیان اینکه هر معروفی را که می‌خواهیم در جامعه بسط پیدا کند، باید به آن عقیده پیدا کنیم و در نهایت برای عملیاتی شدن آن کمک کنیم، افزود: برای بسط یک خوبی و معروف در جامعه، ابتدا باید آن را به درستی بشناسیم و بپذیریم و در مقابل باید نسبت به منکر هم شناخت داشت و از درون نسبت به آن انزجار پیدا کنیم که با آن مقابله کنیم.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه توسعه معروف میدان را بر منکر تنگ می‌کند، بیان کرد: امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، اگر معروف‌ها جدی گرفته شوند، اصلا نوبت به جولان دادن منکر نمی‌رسد و اگر در جامعه‌ای منکر را شاهد هستیم، چون معروف‌ها خیلی جدی گرفته نشدند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهارکرد: یکی از اقدامات جدی که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند، اول ایجاد روحیه مطالبه‌گری اخلاقی و شرعی و منطقی است.
وی تصریح کرد: اگر امر به معروف‌ها و توسعه آنها و جلوگیری از توسعه منکر را از رسانه بگیریم، رسانه خالی می‌شود، چون از رسانه‌ زنده و به روز، انتظار می‌رود که خوبی‌ها را بیان کند، اما لازم هم نیست به گونه‌ای صحبت کند که مورد شکایت باشد.
امام جمعه کرمان یادآورشد: حادثه‌ای که همه ما در غم امام حسین(ع) ماتم زده هستیم، اوج جریانی است که امام معصوم(ع) می‌خواهد جامعه‌ای که در آن تغییر به وجود آمده و از اصلاح فاصله گرفته به جریان اصلی آن برگردد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: هدف امام حسین(ع) اصلاح جامعه بود و در این اصلاح همه نقش دارند، با تدبیر، توضیح کامل و برخورد عالمانه و عادلانه به هر موضوعی و کمال شجاعت باید ورود کند.
انتهای پیام

captcha