لزوم توجه به پروژه‌های اولویت‌دار در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3840295
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

لزوم توجه به پروژه‌های اولویت‌دار در آذربایجان‌غربی

گروه سیاست و اقتصاد - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: باتوجه به شرایط حاکم بر کشور نمی‌توان منابع اعتباری تمام پروژه‌ها را تامین کرد، لذا لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

لزوم توجه به پروژه‌های اولویت‌دار در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، صبح امروز، ۱۴ شهریورماه، در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر کشور نمی‌توان منابع اعتباری تمام پروژه‌ها را تامین کرد، لذا لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

وی درخصوص تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید در این زمینه بررسی کارشناسی انجام و واحدهایی که به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند را موردتایید قرار دهد، ما نیز در تهران موضوع را پیگیری می‌کنیم که روند ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تسهیل شود.

انصاری ادامه داد: اگر بانک‌های استان صرفا به‌علت کمبود منابع اعتباری خود در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند، حتما به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کنند که موضوع را در مذاکره با مدیران بانک‌ها در تهران حل کنیم.

معاون رئیس جمهور درخصوص رفع مشکل تامین آب برای احداث گلخانه‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز قول پیگیری داد.

انصاری در رابطه با افزایش اعتبارات مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی یادآور شد: درتلاش هستیم چند بانک دیگر را به ۴ بانک عامل تعیین‌شده در مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اضافه کنیم که بتوانیم منابع بیشتری را در مرحله دوم به استان‌ها اختصاص دهیم.

وی به موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: دلیل عدم موفقیت این طرح در کل کشور، مقاومت و عدم علاقه مدیران و دستگاههای دولتی به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است، درحالی‌که با اجرای این طرح هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نمی‌آید.
انتهای پیام

captcha