آیات قرآن مبانی دفاع مقدس را در باغ موزه تبیین می‌کنند/ ایجاد موزه زیرزمینی و بیمارستان صحرایی
کد خبر: 3843100
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
جعفری خبر داد:

آیات قرآن مبانی دفاع مقدس را در باغ موزه تبیین می‌کنند/ ایجاد موزه زیرزمینی و بیمارستان صحرایی

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: برای اینکه بازدیدکنندگان از باغ موزه دفاع مقدس بدانند که مبنای جنگ تحمیلی ایران دفاع از وطن و قرآنی بوده است، مقرر شد برای هر بخش از این باغ موزه یک آیه مناسب انتخاب و در مکان مناسب نصب شود.

اجرای بیش از 40 برنامه در موزه دفاع مقدس/ ایجاده موزه زیرزمینی و بیمارستان صحراییبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در نشست خبری تبیین برنامه‌های دفاع مقدس که امروز چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه در محل این موزه برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس شناسنامه عزت و اقتدار ایران اسلامی است، گفت: ملت ایران با اقتدار توانست تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کند، همچنین ذخیره بزرگی که از دفاع مقدس باقی مانده  موجب اقتدار ایران شده است.
 
نمایشگاه شکار کرکس با محوریت پهپاد‌های ساقط شده
وی در ادامه با بیان اینکه با آغاز هفته دفاع مقدس بیش از ۴۰ برنامه توسط موزه انقلاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اجرا می‌شود، گفت: در روز ۳۰ شهریورماه نمایشگاه‌های شکار کرکس‌ها و پایان داعش با به نمایش گذاشته‌شدن پهپاد‌های ساقط شده و سالم بر زمین نشانده شده از جمله پهپاد آمریکایی IRQ۱۷۰ برپا می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه پایان داعش نیز مجموعه‌ای از ادوات، تجهیزات و اسنادی که از سوریه و عراق به موزه منتقل شده است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در عصر روز نخست نیز همایش صلح جهانی برپا می‌شود.

جعفری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هوا و فضا است؛ گفت: نمایشگاه راه و شهرسازی، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از فاز مقاومت موزه‌های پنج گانه با محوریت کشور‌های محور مقاومت، یادواره شهدای دیده‌بان و شب خاطره عکاسان دفاع مقدس، همایش علی اکبریان با محوریت جوانان، تجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح و اجرای تئاتر موزه‌ای نیز دیگر برنامه‌های این موزه در هفته دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند.
 
مدیرعامل مجموعه باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه بیش از ۷ هزار شهید زن جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کرده‌اند، گفت: همایش عصمت عاشورایی با همکاری شورای زنان دفاع مقدس برگزار و از بانوان جانباز و ایثارگر تجلیل می‌شود، همچنین برنامه کرسی‌های روایتگری سرباز در دفاع مقدس نیز با همکاری سپاه سید‌الشهدا نیز برگزار می‌شود.

جعفری در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ویژه عملیات ثامن‌الائمه با حضور شهروندان آبادانی در ایام هفته دفاع مقدس از همایش از مدرس تا سنگر با همکاری حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در این همایش به نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

آغاز به کار ارکستر سمفونیک دفاع مقدس
وی ادامه داد: برنامه دیگری نیز با عنوان انتهای خیابان سرو برگزار می‌شود که در آن به نقد و بررسی فیلم‌های دفاع مقدس پرداخته می‌شود، افتتاحیه جشنواره شعر چاوشی بیداران و تجلیل از برگزیدگان آن، پیاده‌روی خانوادگی باغ موزه با عنوان همایش حضور، اجلاس حمایت از کودکان غزه با همکاری اتحادیه کودکان مخالف اشغالگری، اجرای برنامه تعزیه به مدت ۱۰ شب، رونمایی از اپلیکیشن و کتابخانه دیجیتال با بیش از ۳ هزار کتاب و رونمایی از برخی عناوین جدید نشر در حوزه دفاع مقدس، آغاز به کار ارکستر سمفونیک دفاع مقدس با بیش از ۵۰ نوازنده کشور، هوشمند سازی تالار‌ها و رونمایی از پرتابل جامع به عنوان بزرگ‌ترین موزه پرتابل موزه‌ای ایران و خاورمیانه برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس این موزه را تشکیل می‌دهد.

ایجاد موزه زیرزمینی دفاع مقدس
وی در ادامه با اشاره به بازگشایی ورودی شمالی موزه دفاع مقدس از ایجاد موزه زیر زمینی در حدفاصل ایستگاه متروی شهید همت و شهید حقانی با همکاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهردار تهران با این موضوع موافقت کرده و پس از تصویب کمیسیون عمران و شهرسازی کار ایجاد این موزه را آغاز می‌کنیم و سعی داریم در این موزه آثاری از شهر موشکی، کانال‌های زیرزمینی دوران جنگ تحمیلی و.. به نمایش در می‌آید.

راه‌‍اندازی بیمارستان صحرایی و بخش سنگرسازان بی سنگر
جعفری با اشاره به افتتاح دیتا سرور باغ موزه دفاع مقدس از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این موزه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل جامعه پزشکی و پرستاری کشور با همکاری سپاه محمد رسول‌الله (ص)، این بیمارستان صحرایی در باغ موزه ایجاد و در آن به نقش بهداری رزم و جانفشانی شهدای جامعه پزشکی پرداخته می‌شود همچنین قرار است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی بخشی در موزه با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر راه‌اندازی کنیم.

انتخاب آیات قرآن برای بخش‌های موزه
وی افزود: در مباحث دینی نیز مسجد جامع خرمشهر در باغ موزه را تبدیل به یک مرکز قرآنی کرده و از فعالیت‌های قرآنی مختلف جامعه قرآنی کشور نیز حمایت می‌کنیم. ضمن اینکه کمیته‌ای قرار است برای هر بخش از این باغ موزه یک آیه مناسب انتخاب کرده تا افراد بدانند مبانی دفاع مقدس ما قرآنی بوده است.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از کار‌های خوب که در سال گذشته انجام دادیم تهیه اطلس گردشگری دفاع مقدس بود که فاز اول آن برای تهران با همکاری شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه آماده شده و فاز دوم آن نیز برای استان‌های درگیر جنگ نیز به زودی آماده می‌شود.

بازدید رایگان از موزه در هفته دفاع مقدس
وی با اشاره به رایگان بودن بازدید از این موزه در هفته دفاع مقدس گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش قرار است روزانه دانش‌آموزان برای بازدید از موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اعزام شوند، ضمن اینکه قرار است اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی نیز از موزه دفاع مقدس صورت بگیرد.
 
جعفری یادآور شد: با همکاری شبکه یک سیما برنامه خاک پاک ویژه دفاع مقدس پخش می‌شود، این برنامه به صورت جُنگ بوده و در باغ موزه ضبط می‌شود.

تشکیل بخش شهدای ارمنی در دانشگاه‌های ارمنستان
وی با اشاره به اهمیت شهدای اقلیت دینی اظهار کرد: با همکاری سفارت ارمنستان قرار است کرسی شهدای ارمنی در یکی از دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت تبیین علمی دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی عملیات‌های ما در جنگ بر اساس مبانی علمی و مطالعاتی بوده و چنانکه برای یک عملیات تا دو سال بر روی آن وقت صرف می‌شد تا بتوان عملیات را انجام و در آن پیروز شد بر این اساس ما نیز باید بتوانیم به تبیین نظری و علمی دفاع مقدس بپردازیم، در این راستا ما بیش از ۶۵ پروژه تحقیقاتی انجام دادیم، همچنین از ۱۰۵ پایان‌نامه ارشد و دکتری حمایت کرده و بر هر پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد ۴ تا ۵ میلیون و پایان‌نامه دوره دکتری نیز ۶ تا ۷ میلیون از جانب موزه دفاع مقدس کمک شده است ضمن اینکه برنامه‌های حمایتی دیگری مانند انتشار این پایان‌نامه‌ها را در برنامه‌های خود داشته‌ایم.
انتهای پیام
captcha