سیستان و بلوچستان با مدارس خشت‌وگلی خداحافظی می‌کند
کد خبر: 3843715
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
تا پایان سال 98؛

سیستان و بلوچستان با مدارس خشت‌وگلی خداحافظی می‌کند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدارس خشتی‌وگلی در حال جایگزینی هستند، به طوری که برای مدارس یک و دو کلاسه، کار تقریباً رو به اتمام است، اما برای مدارس سه، چهار و پنج کلاسه نیز تا پایان سال 98، کار به اتمام خواهد رسید و دانش‌آموزان استان با مدارس خشت‌وگلی خداحافظی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ظهر امروز، شنبه 30 شهریورماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: رسانه‌ها از معتبرترین منابع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه هستند و از این جهت جایگاه خوبی دارند؛ رسانه‌ها می‌توانند روحیه مطالبه‌گری را در مردم افزایش دهند.

وی ادامه داد: معمولا مردم به‌دنبال مدرسه خوب هستند، در حالی که بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه است، به این صورت که اولیاء با مطالبه‌گری خود می‌توانند مدیران مدرسه و به دنبال آن معلمان را مجبور به فعالیت بیشتر و مؤثرتر کنند؛ در چنین فضایی، دانش‌آموزان هم قاعدتاً فعال شده و مدرسه، یک مدرسه خوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص حمایت این سازمان از دانش‌آموزان نخبه، بیان کرد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه سه جانبه میان این سازمان، بسیج علمی و دانشگاه علمی کاربردی، مقرر شد تا از استعدادهای برتر حمایت شود تا بتوانند ایده‌های خود را عملی سازند.

وی افزود: دانش‌آموزان خلاق، ایده‌های خود را مطرح کردند؛ این ایده‌ها پردازش شده و به مرحله اجرا و تولید درآمد؛ نمونه آن تولید مسواک محلی به شکل صنعتی است که امروز روانه بازار شده است.

رخشانی با بیان اینکه هنوز در گوشه و کنار استان مدارس خشت‌وگلی به تعداد اندک وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدارس خشت‌وگلی در حال جایگزین کردن هستند، بطوری که برای مدارس یک و دو کلاسه، کار تقریبا رو به اتمام است، اما برای مدارس سه، چهار و پنج کلاسه نیز تا پایان سال 98، کار به اتمام خواهد رسید و دانش‌آموزان استان با مدارس خشت‌وگلی خداحافظی می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آن‌ها به ۱۶۰ کلاس کاهش یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

این مقام مسئول تعداد کل درخواست‌ها برای نقل و انتقال همکاران فرهنگی استان را شش هزار و 107 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد درخواست، با دو هزار و ۱۰۸ مورد آن موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه بیشتر اعتبارات این سازمان صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود، عنوان کرد: سال ۹۷ کل اعتبار این نهاد یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان آن صرف حقوق همکاران شده است.

انتهای پیام

captcha