تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در پدیده‌های اجتماعی
کد خبر: 3844981
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در پدیده‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: رسانه‌ها در پدیده‌های اجتماعی به خوبی ایفای نقش می‌کنند و باید با مطالبه گری آنان، مردم از عملکرد دستگاه‌ها آگاه شوند.

تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در پدیده‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز 3 مهر، در مراسم افتتاح اولین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور در بیرجند اظهار کرد: رسانه‌ها در پدیده‌های اجتماعی به خوبی ایفای نقش می‌کنند و باید با مطالبه گری آنان، مردم از عملکرد دستگاه‌ها آگاه شوند.
وی با اشاره به متدین بودن مردم خراسان جنوبی و نقش آنان در دفاع مقدس، افزود: با هماهنگی و اتحاد بین مسئولان و رسانه‌های این استان، رسیدگی به مردم محروم خراسان جنوبی بسیار مطلوب است.
بختیاری بیان کرد: هر ساله برای دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی ایجاد ۱۰۰ هزار اشتغال تکلیف می‌شودکه کمیته امداد در این راستا در سال گذشته ۱۴۸ هزار اشتغال ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال بنا داریم ۱۷۰ هزار اشتغال در سراسر کشور ایجاد کنیم، تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی در سال گذشته 2800 شغل بوده که امسال به پنج هزار اشتغال رسیده که تا پایان امسال ایجاد خواهد شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به کلنگ زنی احداث پنج هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کمک‌های خیران در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است که لازم است این اقدامات برای مردم توسط رسانه‌ها بازگو شود.
بختیاری ادامه داد: تفاهم‌نامه ای در سال گذشته بین کمیته امداد و معاون رئیس جمهوری امضا شده که براساس آن شش هزار مسکن برای مددجویان سیستان و بلوچستان، پنج هزار مسکن برای مددجویان کرمان و پنج هزار مسکن مددجویان خراسان جنوبی احداث خواهد شد.
وی افزود: یکی از فلسفه‌های ایجاد مراکز نیکوکاری مسجد محوری و مردمی کردن فعالیت‌ها است که لازم است این مرکز با مساجد ارتباط فرهنگی برقرار کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی ۱۱ هزار بسته نوشت افزاری بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد که ۱۱ درصد این کمک‌ها توسط خیرین پرداخت شده است.


بختیاری یادآور شد: تا پایان سال جاری در برنامه‌های تحولی ساختاری در کمیته امداد تعریف می‌شود که با چهار شاخص چابک سازی، روان سازی، شفافیت و پاسخگویی بازنگری خواهد شد.

در این مراسم از کارت امدادیاران رونمایی شد و یک کارت به نمایندگی به رئیس کمیته امداد کشور اهدا شد و همچنین از پویش قلم مهر که تهیه وسایل مدرسه برای دانش آموزان بی بضاعت توسط اصحاب رسانه استان بود، رونمایی شد.

انتهای پیام

 

captcha