اقدامات کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد
کد خبر: 3845056
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
رئیس کمیته امداد کشور:

اقدامات کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد

گروه اجتماعی ـ سیدمرتضی بختیاری گفت: در زمینه توانمندسازی مددجویان سه رکن اشتغال، مسکن و فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما باید اقدامات انجام شده پیوست فرهنگی داشته باشد.

اقدامات کمیته امداد دارای پیوست فرهنگی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی؛ سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، شب گذشته 3 مهر، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون مستمری یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو کمیته امداد به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود. به دنبال این هستیم که در راستای حرمت‌گزاری به محرومان، خدمات‌رسانی بدون هیچ واسطه انسانی باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در حکم انتصاب بنده علاوه بر ماموریت‌های رئیس سابق، دو مأموریت جدید از جمله توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت برای محرومان نیز ابلاغ شده است.

بختیاری ادامه داد: در زمینه توانمندسازی مددجویان سه رکن اشتغال، مسکن و فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما باید اقدامات انجام شده پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های فرهنگی مأموریت جدیدی به معاونت فرهنگی کمیته امداد داده‌ایم، افزود: در زمینه اشتغالزایی کمیته امداد خوب درخشیده و در ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم مأموریتی که دولت و مجلس در زمینه اشتغالزایی تکلیف کردند این بود که سالانه باید ۱۰۰ هزار شغل از سوی  کمیته امداد و بهزیستی برای محرومان ایجاد شود. با تلاش مجموعه کمیته امداد در سال 96 بیش از ۱۷۰ هزار شغل و سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل ایجاد شد.

بختیاری با اشاره به اینکه در شورای عالی اشتغال اعلام شد که کمیته امداد یک‌سوم اشتغال کشور را ایجاد کرده است، افزود: احداث ۱۶ هزار واحد مسکونی برای محرومان سه استان خراسان‌جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: در سال گذشته در خراسان‌جنوبی دو هزار و 800 شغل با پرداخت ۵۸ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد که در سال جاری سهمیه این استان را به پنج هزار شغل افزایش داده‌ایم و احتمال دارد در صورت تأمین تسهیلات این رقم به هفت هزار شغل نیز افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد باید به صورت مردمی مدیریت شود، بیان کرد: این امر به این معنا نیست که نهاد مذکور بودجه دریافت نکند، بلکه حکومت و حاکمیت نسبت به محرومان تکلیف دارند.

بختیاری با اشاره به نقش مؤثر مردم در ترویج انفاق و نیکوکاری، گفت: در این راستا مراکز نیکوکاری در مساجد با چند هدف آغاز به‌ کار کرد و این موضوع باعث شده تا جایگاه اصلی مسجد در خصوص رفع مشکلات مردم دوباره احیا شود. نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان‌جنوبی» به ابتکار خبرنگاران راه‌اندازی شده که ابتکار مهمی است چراکه مطالبه‌گری رسانه‌ها حائز اهمیت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ارتباط این مرکز نیکوکاری باید با مساجد حفظ شود، تصریح کرد: این اقدام ابتکاری اصحاب رسانه این استان الگویی برای رسانه‌های سایر استان‌ها خواهد شد.

بختیاری اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تسهیلات بدون کارمزد تا سقف پنج میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی فردی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه نداریم، تصریح کرد: از ابتدای تأسیس صندوق تا پایان سال جاری ۸۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: با همت خیران خراسان‌جنوبی، اکنون نوعروسی پشت نوبت دریافت جهیزیه وجود ندارد، اما در سطح کشور ۱۲ هزار نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.

انتهای پیام

captcha