هر کجا به جوان‌ها اعتماد کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم
کد خبر: 3845255
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

هر کجا به جوان‌ها اعتماد کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت در کارها استفاده از نیروهای وفادار به انقلاب و جوان‌های توانمند است، گفت: کجا از این افراد استفاده کرده‌ایم و موفق نشده‌ایم؟ امروزه اگر می‌بینیم که دشمن این گونه به ذلت و خواری کشیده شده، به دلیل کار جوانان ما بوده است. هر کجا به جوان‌ها اعتماد کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.

نماز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 5 مهرماه در اهواز، اظهار کرد: اگر کسی عبد محض شد، شایسته دریافت معیّت و همراهی با انسان کامل خواهد بود. در سیر سلوک خدا، از ما معیّت و همراهی خواسته شده است و تنها مسیری که باز است و انسان از آن می‌تواند به قرب الهی برسد، از طریق انسان کامل است.

وی افزود: انسان اگر از دایره توحید، ولایت و اهل بیت(ع) خارج شد، به دایره شیطان وارد می‌شود و همه آسیب‌هایی که انسان با آن مواجه می‌شود به دلیل همین فاصله است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت و سوگواری امام حسین(ع) و اصحاب ایشان، گفت: در هفته آینده سالروز میلاد باقر آل محمد(ع) در پیش است که این روز را به همه مسلمانان تبریک می‌گویم. همچنین هفته دفاع مقدس و یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: انسان به تقوا راه پیدا نمی‌کند مگر اینکه به خدا توکل کند. اگر انسان تقوای الهی را در رأس برنامه‌ها قرار دهد، بن‌بست را می‌شکند و خداوند راه را برای انسان باز می‌کند؛ گرچه در نظام مقدس اسلامی بن‌بستی نداریم و دشمن تلاش می‌کند بن‌بست ایجاد کند.

موسوی‌فرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب اسلامی برای چندمین بار فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور، کمک به تولید و رونق‌بخشی به تولید داخلی است؛ اگر تولید در کشور رونق پیدا کند، بسیاری از مشکلات از جمله مشکل جوانانی که دائما جویای کار هستند، سقوط ارزش پول ملی و تورم افسارگسیخته کشور حل خواهد شد.

وی افزود: تنها راه افزایش قدرت خرید مردم، ناامید شدن از آمریکا و اروپا، توکل به خدا، امید داشتن به داخل و جوانان مومن انقلابی و رونق تولید است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: حضرت آقا فرمودند به همه رئیس جمهورها تذکر داده‌اند برای پیشرفت کارشان از نیروهای وفادار به انقلاب و جوان‌های توانمند استفاده کنند. کجا از این افراد استفاده کرده‌ایم و موفق نشده‌ایم؟ امروزه اگر می‌بینیم که دشمن این گونه به ذلت و خواری کشیده شده، به دلیل کار جوانان ما بوده است. هر کجا به جوان‌ها اعتماد کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.

موسوی‌فرد گفت: نظام سلطه که در راس همه آنها آمریکا قرار دارد، در طول ۴۰ سال گذشته، جنگ تمام عیار اقتصادی را در کنار هشت سال جنگ تحمیلی و جنگ فرهنگی علیه نظام مقدس اسلامی به راه انداخته است. بنای نظام سلطه و آمریکا این است که اراده خود را بر نظام اسلامی تحمیل کنند و اکنون، جنگ اراده‌ها است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در چنین شرایطی، تمام ارکان نظام اسلامی باید آرایش جنگی داشته باشند و همه دستگاه‌ها مانند دوران دفاع مقدس باید هماهنگ باشند؛ در سال‌های اخیر هر جنگ نظامی و اقتصادی در عالم رخ داده، یک طرف اصلی آن دولت مستکبر آمریکا بوده است. یکی از عوامل عمده‌ای که موجب می‌شود جنگ راه‌اندازی کنند، برای بهبود اقتصاد ورشکسته خودشان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدهکارترین کشور عالم هستند، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا در ایام اخیر نیز عنوان کرده که اگر می‌خواهید، مذاکره کنید. این در حالی بیان می‌شود که آمریکا کشوری است که حدود 50 میلیون نفر از مردم آن زیر خط فقر هستند و تعداد کثیری از آنها کارتن‌خواب هستند. آمریکا برای اینکه به اهداف خود برسد، جنگ‌های متعدد راه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه باید اراده خود را بر اراده دولتمردان آمریکا مقدم بدانیم، افزود: آمریکا و اروپا تمام منابع زیرزمینی و روی زمینی کشورهای ضعیف را در ۱۰۰ سال گذشته در اختیار گرفتند، مغزهای مبتکر و نخبه کشورها را به سرقت بردند و در حالی که از منابع دیگران استفاده کرده‌اند، امروز فخرفروشی می‌کنند.

امام جمعه اهواز گفت: به تعبیر حضرت آقا، کشوری که در حال افول است و در سخنرانی اخیر در سازمان ملل متحدد هم اقرار می‌کنند که کشورهای اروپا و آمریکا در حال افول هستند، همچنان ما را به مذاکره دعوت می‌کنند؛ یعنی می‌خواهند اراده‌شان را به ما تحمیل کنند زیرا در مذاکره هرگز چیزی را به طرف مذاکره نمی‌دهند. آنها عنوان می‌کنند اگر می‌خواهیم وضع اقتصادی کشور خوب شود، با آنها مذاکره کنیم در حالی که خودشان در عمق دره قرار گرفته‌اند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: امروز رسانه‌های داخل و خارج، هماهنگ با هم می‌خواهند ناامیدی را به ما تزریق کنند اما توجه نکرده‌اند مردمی که ۴۰ سال مردانه ایستاده‌اند از این به بعد نیز ایستادگی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دستگاه‌های دولتی باید کارهای اساسی در مسائل اجرایی و عمرانی انجام دهند اما در کنار آنها، قوه قضاییه مطابق قانون اساسی وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور اداری و اجرایی را بر عهده دارد. به تعبیر حضرت آقا یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضا، صیانت از حقوق عامه است. همچنین یکی از مهم‌ترین کارکردهای دستگاه قضا، مقابله با اخلال‌گران نظم اقتصادی است که در عالم واقع این افراد، نفوذی‌های استکبار هستند. حتی اگر برخی از این افراد وابسته به دشمن نیستند در زمین دشمن کار می‌کنند.

موسوی‌فرد ادامه داد: چند مفسد کلان اقتصادی در کشور وجود دارد. هر روز قیمت‌ها جابه‌جا می‌شوند و گویی در کشور نظارتی بر قیمت نمی‌شود. از طرفی نیز علاوه بر اینکه تورم و اقتصاد را مورد هجمه قرار داده‌اند، کارخانه‌ها نیز کیفیت و کمیت کالاها را پایین آورده‌اند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: هر کسی هر کالایی را با هر قیمتی می‌خواهد ارائه می‌کند؛ پس چرا دستگاه‌های نظارتی در این زمینه دقت بیشتری نمی‌کنند؟ تا کی مردم به دلیل عدم نظارت این دستگاه‌ها باید له شوند؟ نباید تا این حد از قوه قضاییه هزینه کنیم بلکه باید تمام دستگاه‌های نظارتی ورود کنند تا این مهم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر می‌خواهیم که قیمت‌ها ثبات داشته باشند، یک طرف این موضوع خود مردم هستند. همه جوان‌های انقلابی کشور اگر می‌خواهند ثبات قیمت داشته باشیم باید روحیه مطالبه‌گری را بالا ببرند. البته بالا بردن روحیه مطالبه‌گری به معنای اعتراض در خیابان نیست بلکه باید در چارچوب قانون مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از افزایش قیمت‌ها ناشی از رفتار ما مردم است، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم قیمت یک قوطی رب گوجه‌ از ۲ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده اما به جای اینکه در منزل یک قوطی رب گوجه داشته باشیم ۱۰ قوطی رب در منزل وجود دارد. بنابراین اگر گفتمانی بین مردم ایجاد شود که مثلا در یک ماه همه امت اسلامی گوشت، مرغ و برنج کمتری بخورند قطعا مشکل حل می‌شود.

موسوی‌فرد افزود: زمانی که برخی از بدنه دستگاه‌های دولتی حاضر نیستند مافیای بدبخت کننده در کشور را کنترل کنند، باید ما خودمان مشکل را حل کنیم. با این اقدام مجبور می‌شوند قیمت‌ها را کاهش دهند. اگر می‌خواهیم در این جنگ اقتصادی خوب عمل کنیم باید جوانان انقلابی و همه مردم به میدان بروند و یک ماه به این راهکار عمل کنیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ما مردم تمام‌قد کنار آقای رئیسی ایستاده‌ایم و از برخورد دستگاه قضایی با مفسدان مخصوصا با دانه درشت‌ها حمایت قاطعانه می‌کنیم، گفت: تعداد معدودی دلال و مفسد اقتصادی در کشور وجود دارد که از رانت استفاده می‌کنند و می‌توانند بسیاری از مجموعه‌ها را در ذیل خود قرار دهند که اگر آقای رئیسی همان گونه که تاکنون خوب عمل کرده، چند دانه درشت مفسد اقتصادی را ولو وابسته و آقازاده باشند، اعدام کند مشکل حل خواهد شد. برخی برای اینکه آقای رئیسی از وسط میدان برگردد، در حال صحنه‌سازی هستند.

وی گفت: اینکه می‌بینیم کالایی در کشور احتکار می‌شود و بعد قیمت‌ها افزایش می‌یابد، ناشی از کار دلال‌ها است بنابراین باید دست دلال‌ها قطع شود و کالاها مستقیم به دست مردم برسد. در این شرایط مشکل اقتصادی مردم حل می‌شود. همچنین در این شرایط مردم باید بیشتر حواس‌شان به یکدیگر باشد.

انتهای پیام

captcha