انعقاد تفاهم‌نامه 4600 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات آبرسانی روستاهای خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3845842
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

انعقاد تفاهم‌نامه 4600 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات آبرسانی روستاهای خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به همایش ملی روز عشایر و روستا همزمان با ۱۵ مهرجاری، گفت: با حضور معاون نیرو و معاون اول رئیس جمهور تفاهم نامه‌ای منعقد می‌شود که طی آن با اعتبار 4600 میلیارد تومان مجمتع‌های آبرسانی به اتمام برسد.

انعقاد تفاهم نامه 4600 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات آبرسانی روستاهای خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز 7 مهر جاری در مراسم افتتاح همزمان 6250 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی، گفت: خشکسالی‌های چند ساله مهاجرت‌های زیادی را در استان رقم زده و مشکلات فراوانی به بار آورده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر در تکمیل زیرساخت‌ها و کمک به مردم خدمات ارزشمندی توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده و اقدامات سپاه در زمینه اجتماعی، کمک به معیشت مردم، راه‌ها، آب و اشتغال روستاییان چشمگیر بوده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه احداث ۶ هزار کیلومتر جاده روستایی، پوشش تلفن همراه، اینترنت پرسرعت و خانه بهداشت از دستاوردهای انقلاب است، گفت: با استفاده از مدل‌های توسعه کشور، مدل بومی توسعه خراسان‌جنوبی را طراحی کردیم تا در اشتغال قدم‌های بزرگی برداریم.

وی ادامه داد: در شاخص‌هایی که عقب افتادگی داریم، با ظرفیت بسیج و تمام دستگاه‌ها از محرومیت خارج می‌شویم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به همایش ملی روز عشایر و روستا همزمان با ۱۵ مهرجاری، افزود: با حضور معاون نیرو و معاون اول رئیس جمهور تفاهم نامه‌ای منعقد می‌شود که طی آن با اعتبار 4600 میلیارد تومان مجمتع‌های آبرسانی به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های هنگفتی در بحث زیرساخت‌ها انجام داه‌ایم، اظهارکرد:تا پایان سال ۹۹ تمام روستاهای خراسان‌جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ۱۵ مهر در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان چهار تفاهم‌نامه برای پیشرفت مناطق منعقد می‌شود.

معتمدیان ادامه داد: نگهداشت جمعیت در مناطق مرزی از نگرانی‌های جدی است که امسال طرح‌هایی مانند احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین برای نگهداشت جمعیت در حال انجام است.

وی از ایجاد هزار گلخانه در خراسان‌جنوبی تا دو سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار سند جامع سازگاری با کم آبی خراسان‌جنوبی تهیه شده که در این راستا طرح‌هایی تعریف شده است.

انتهای پیام

captcha