تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد + عکس
کد خبر: 3847531
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
با حضور مدیر شبکه قرآن سیما شاهد بودیم؛

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برنامه افتتاحیه طرح پائیزی «1453» در شبکه قرآن و معارف سیما و تجلیل از نفرات برتر چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در محل استودیو 25 ساختمان شبکه دو سیما تولید و ضبط شد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ برنامه افتتاحیه طرح پائیزی «1453» در شبکه قرآن و معارف سیما و نیز تجلیل از نفرات برتر چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شب‌ گذشته، شنبه، 13 مهرماه با حضور مسئولان قرآنی کشور ازجمله سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، سیدعباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما و دست‌اندرکاران تهیه این برنامه در محل استودیو 25 ساختمان شبکه دو سیما تولید و ضبط شد و مخاطبان این شبکه می‌توانند، فردا شب، 15 مهرماه شاهد پخش آن از آنتن شبکه قرآن سیما باشیم.

این برنامه که با اجرای سیدوحید مرتضوی، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، با تلاوت سیدحمیدرضا مقدسی، نفر اول رشته قرائت تحقیق مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد و در ادامه نیز مجری برنامه با سیدعباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما به گفت‌وگو پرداخت.

فاطمی در سخنان خود با بیان اینکه طرح قرآنی «1453» سال‌هاست که در کشور اجرا می‌شود و نهادهای مختلف قرآنی همچون شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه‌های صدا‌وسیما نیز بدان می‌پردازند، گفت: مراکز استان‌ها، ظرفیت بزرگی در حوزه‌های مختلف داشته و در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه مناسبت‌های مذهبی ازجمله ایام ماه محرم و ... حرف اول را می‌زنند.

فاطمی افزود: مردم در استان‌های مختلف کشور به ویژه در مناسبت‌های مذهبی زیباترین صحنه‎‌ها را خلق می‌کنند و این همکاران بنده در مراکز استان‌ها هستند که این زیبایی‌ها را بازنمایی می‌کنند. تجربه‌های بزرگ به دست آمده در این برنامه‌ها برای نزدیک کردن و انس بیشتر مردم به معارف دینی، موضوعات قرآنی و تربیتی و برنامه‌های دینی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: قبل از آغاز طرح دوستان ما در شبکه قرآن و معارف سیما، جلساتی برقرار می‌کنند که در این جلسات بحث و گفت‌وگو در رابطه با پوشش هرچه بهتر طرح انجام می‌شود و ارتباط خوبی با هم داریم.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد + عکس

فاطمی با بیان اینکه اجرای این چنین طرح‌هایی کار مهمی برای رساندن کلام وحی به مردمان عزیز کشورمان است، اظهار کرد: ارتباطی که بین مردم و شبکه قرآن ایجاد می‌شود، باعث علاقه‌مندی بیشتر ایشان به این شبکه می‌شود. فعالیت ما نیز در این راستا وظیفه‌ای است که باید آن را به نحو احسن اجرا کنیم.

همچنین، در ادامه این برنامه، بخش تجلیل از مراکز استان‌ها و مدیران کل صدا و سما در استان‌هایی که برای هرچه بهتر پوشش دادن طرح 1453 تلاش کرده و زحمات فراوانی متحمل شدند، با حضور جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اجرا شد که الواح تقدیر و جوایز مدیران کل استان‌ها به نیابت از آن‌ها به رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما اعطا شد.

ضبط برنامه افتتاحیه طرح پائیزی «1453» در شبکه قرآن و معارف سیما و تجلیل از نفرات برتر چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با آیتم‌های فراوانی از جمله پخش برنامه تواشیح، گفت‌وگو با نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های مختلف همچون قرائت تحقیق، حفظ، دعاخوانی، اذان، همخوانی و همسرایی همراه بود که هر کدام از این بخش‌ها در زمان مقرر تولید و ضبط شد.

برنامه تجلیل از برترین‌های مسابقات سراسری و اعطای لوح تقدیر و جوایز نقدی به ایشان نیز در آیتم‌های مختلف تلویزیونی با حضور سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تولید و ضبط شد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد

همچنین، در خلال ضبط بخش‌های مختلف این برنامه، سیدوحید مرتضوی، مجری برنامه به گفت‌وگو با قائم‌مقام شورای عالی قرآن و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت که ابتدا سیدعلی سرابی طی سخنانی با بیان اینکه استعدادهای برتر قرآنی کشور در مسابقات سراسری قرآن کریم شناخته ‌شده و دیده می‌شوند، گفت: مسابقات قرآن کریم فرصت بسیار مغتنمی برای دست‌اندرکاران حوزه رسانه است که با برنامه‌ریزی دقیق و منظم این استعدادها را دریابند که این موضوع می‌تواند هم باعث رشد استعدادها شود و هم از فرصت وجود این عزیزان خوش‌خوان، خوش صدا و بااستعداد استفاده کنند تا آنتن رسانه ملی به صوت و لحن زیبای این عزیزان مزین شود.

قائم‌مقام شورای عالی قرآن افزود: معمولا در مسابقات با توجه به شرایطی که وجود دارد و مراحل متعدد و مختلفی که این مسابقات تا مرحله نهایی و فینال دارد، باعث یک نوع رشد و آموزش تدریجی متسابقان عزیز می‌شود. ما شاهد بودیم که در همین مسابقات که مرحله قبلی آن در شهر مقدس قم برگزار شد، متسابقان از مرحله نیمه نهایی تا مرحله فینال رشد قابل توجهی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه فرصت مسابقات فرصت خوبی برای کار کردن، تمرین کردن و رشد و تکامل هنرمندی این عزیزان است، تصریح کرد: خوشبختانه هم در طول مسابقات برنامه‌های بسیار خوبی تولید و ضبط می‌شود و هم بعد از مسابقات نیز باید طوری برنامه‌ریزی شود که تولیدات خوبی از این دوستان داشته باشیم.

سرابی بیان کرد: بنده و همکاران نیز در شورای عالی قرآن در خدمت ایشان هستیم؛ چون این عزیزان معمولا به ویژه در رشته‌های حفظ و قرائت برای حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی آماده می‌شوند که در این راستا برای ایشان برنامه‌ریزی می‌شود و آموزش‌های فوق‌العاده و دقیق و تخصصی خواهند دید که فرصت مناسبی است تا برنامه‌های خوبی از این دوستان هم برای رسانه ملی و هم تشویق و ترغیب کاروان قرآنی کشور تولید شود تا مردم عزیز بتوانند از این برنامه‌ها بهره کافی را داشته باشند.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد

وی تصریح کرد: این مسابقات برای ما در شورای عالی قرآن و نیز رسانه ملی یک فرصت است. ما از این فرصت استفاده کرده و استعدادها را شناسایی می‌کنیم. البته رسانه، اقتضائاتی دارد که شاید مقداری زمان لازم باشد تا عزیزان ما در این رابطه به حد مطلوب دست پیدا کنند که باید تلاش کنیم تا این دوستان هرچه زودتر با اقتضائات رسانه آشنا شوند که بتوانیم از وجود ایشان در برنامه‌های مختلف استفاده کنیم.

سرابی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر در شورای عالی قرآن تدارک زیادی دیده‌ایم تا از مدیران توانمند بیشتری بهره ببریم تا بتوانیم برنامه‌ها را به خوبی پیش ببریم. به هرحال اذان و دعایی که ضبط می‌شود ممکن است بعدها هزاران بار در رسانه ملی پخش شود که به همان اندازه فاخر و علمی بودن آثار نیز لازم است که در این رابطه نیز باید هم ما تلاش مضاعف داشته باشیم و هم خود عزیزان قرآنی ما همت بیشتری داشته باشند.

در ادامه، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در سخنانی با اشاره به اینکه آن چیزی که در شبکه قرآن سیما اتفاق می‌افتد این است که طبیعتا باید دایره کسانی که در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله قرائت و حفظ قرآن فعالیت می‌کنند، گسترش پیدا کند، گفت: یکی از مهمترین ابزارها در این زمینه، مسابقات است که چهره‌های برتر و نخبه‌های قرآنی در آن شناسایی می‌شوند و وظیفه ما نیز در شبکه قرآن و معارف این است که بتوانیم این چهره‌ها را به مردم معرفی کنیم.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه زمینه این امر آماده است و ما از این برنامه‌ استقبال می‌کنیم، گفت: بنده نیز به نوبه خود به این عزیزان قول می‌دهم تا با مساعدت مجموعه شورای عالی قرآن حتما از تلاوت‌ها، اذان‌ها و ادعیه ایشان در شبکه استفاده کنیم تا بتوانیم این فرهنگ‌سازی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برنامه ما در شبکه قرآن نیز این است که این دایره را تا آنجا که ظرفیت آن وجود دارد، گسترش دهیم و در این رابطه نیز به ویژه برای نخبگان قرآنی استان‌ها برنامه ویژه‌ای در نظر داریم تا از وجود ایشان در شبکه استفاده کنیم.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن در استودیو 25 الوند/ طرح پاییزی «1453» آغاز شد + عکس

شیخ‌اکبری با اشاره بحث جوان‌گرایی که به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است، گفت: این مسئله یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. در کشور ما اگر قرار است تا اتفاق مبارکی رخ دهد، این اتفاق قطعا به دست جوانان انقلابی و عزیز ما رخ خواهد داد. امروز ما آمادگی آن را داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که در شبکه قرآن و معارف سیما انجام می‌دهیم حتما از ظرفیت جوانان به بهترین شکل در شبکه استفاده کنیم.

این برنامه برای نخستین‌بار در چنین وسعتی به ویژه در رابطه با تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم در تلویزیون تولید شده است و فردا از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

گزارش تصویری ایکنا از این مراسم پس از پخش تلویزیونی آن منتشر می‌شود. 

انتهای پیام
captcha