همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3847638
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ ۱۵ مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرای جهادکشاورزی، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو، اقتصاد و دارایی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و ۵۰ دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 13 مهر، در گفتگوی ویژه خبری در صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماه گذشته دو دیدار با دکتر جهانگیری در راستای بیان توانمندی‌های و مشکلات خراسان جنوبی داشتیم و از ایشان برای سفر به استان دعوت کردیم که خوشبختانه مساعدت کردند.

وی ادامه داد: 15 مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرای جهادکشاورزی، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر نیرو، اقتصاد و دارایی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و 50 دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از این سفر بیان مشکلات روستاییان و عشایران است که اولویت ما توسعه مناطق روستایی است و برنامه ریزی کردیم که بخشی از برنامه‌های سفر جهانگیری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شود.

معتمدیان به پروژه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: طی پیگیری‌های انجام شده قطعه 16 از بیرجند به یونسی انجام شد و پیمانکار آن نیز مشخص شده و کلنگ زنی آن نیز در 15 مهرماه توسط معاون زیرساخت کشور انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون 39 پروژه آبرسانی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده که برای تکمیل آن 10 سال نیاز است که طی دیدارها و مکاتبات با جانباز، مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مساعدتی با برنامه مالی جدید و دو هزار میلیارد ریال اعتبار با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو طی دوسال این پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی به دستاوردهای همایش روز ملی روستا و عشایر اشاره کرد و ادامه داد: 8 تفاهم‌نامه با وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی کلان کشور منعقد خواهد شد که چهار تفاهم‌نامه مختص استان است.

معتمدیان افزود: برای چهار شهرستان مرزی پروژه‌های همچون زیرساخت‌ها، اشتغال روستایی طی 8 سال تدوین و اجرا می‌شود که بخش درح شهرستان سربیشه یکی از محروم‌ترین منطقه کشور معرفی شده و کمیته امداد معین محرومیت زدایی این شهرستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرستان درمیان بنیاد علوی و شهرستان زیرکوه سپاه پاسداران به عنوان معین در راستای محرومیت‌زدایی به خراسان جنوبی کمک خواهند کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی از آغاز نهضت گلخانه در خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: پیش بینی ما برای ایجاد هزار گلخانه در استان است که با توجه به سند سازگاری آب عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سفر پروژه پرورش ماهی و آبزیان طبق سند سازگاری آب انجام خواهد شد، تصریح کرد: در حاشیه این همایش ملی روز روستا نمایشگاهی از محصولات روستایی کشور برپا خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی برای اولین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: تمامی سرپرستان خانواده‌های روستایی به صورت مشارکتی با دولت بیمه خواهند شد.

وی بیان کرد: 20 هزار تن تولید زرشک در استان داریم که تنها دو درصد آن صادرات و فراوری آن کمتر از 7 درصد انجام می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مذاکراتی با سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص خرید توافق درباره محصولات زرشک، زعفران و عناب انجام شده است.

معتمدیان به سفر دکتر مونسان وزیر صنایع دستی به استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما افزایش درآمد مردم خراسان جنوبی به ویژه روستاییان بوده و در همین راستا لوح روستای ملی خراشاد رونمایی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha