حضور ۱۶ استان در سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی
کد خبر: 3847669
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

حضور ۱۶ استان در سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد خوزستان درباره سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، گفت: این سوگواره از ۲۲ مهر امسال در پایانه چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک با حضور هنرمندان و تعزیه‌خوانان ۱۶ استان کشور برگزار می‌شود.

حضور 16 استان در سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی «تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» و سوگواره «مطبوعات عاشورایی» امروز، یکشنبه، 14 مهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

محمد جوروند، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آغاز این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل ارشاد استان، برگزاری دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی است. این سوگواره در بخش‌های گزارش خبری، تیتر، عکس و عکس خبری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اربعین و نماز، اربعین و وحدت ملی، اربعین و اتحاد اقوام، اربعین و اتحاد مردم ایران و عراق موضوعات این سوگواره مطبوعاتی است و اهل رسانه در سطح استان می‌توانند در بخ‍ش‌های یاد شده آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

جوروند گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره 10 آبان ماه و زمان برگزاری اختتامیه 25 آبان است. متقاضیان شرکت در این سوگواره می‌توانند در هر بخش 5 اثر خود را ارسال کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن دعوت از اهالی رسانه برای حضور در این رویداد فرهنگی و مذهبی، تأکید کرد: هر یک از ما وظیفه‌ای نسبت به امام حسین(ع) داریم که بتوانیم در راه تبیین حرکت ایشان گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: فراخوان این سوگواره با هدف رونق بخشی به جریان عظیم راهپیمایی زائران و ارائه آثار هنرهای نمایشی و تعزیه و همچنین ترویج هنر عاشورایی منتشر شد.

جوروند گفت: این سوگواره از 22 مهر امسال در پایانه چذابه و همچنین یادمان شهدای گمنام اندیمشک با توجه به اینکه نقطه ورودی زائران به استان است، اجرا می‌شود و دبیری این سوگواره به عهده مصطفی بوعذار است.

به گفته مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هنرمندان و تعزیه خوانان 16 استان کشور برای حضور در سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی متقاضی هستند. آثار ارسال شده در دست ارزیابی است و داوران بخش تئاتر میدانی، سامان خلیلیان، محمد لارتی و عادل کروشاوی و داوران بخش تعزیه هم ناصر میاحی، عزیز زنگنه و مهدی باجی هستند.

وی در ادامه برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را اعلام کرد و گفت: علاوه بر دو سوگواره اعلام شده، برنامه‌های دیگری چون سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورایی در لالی، سوگواره شعر ملی ناله‌های فرات در شوش، همایش شعر عاشورایی خط خون در رامهرمز، همایش شعر عاشورایی 72 پروانه در هفتکل، برپایی موکب در مرز چذابه و اعزام خبرنگار به چذابه به منظور خبررسانی از رویداد اربعین حسینی نیز به مناسبت این ایام برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha