سند برند ملی گردشگری تا دهه‌ فجر آماده می‌شود
کد خبر: 3848282
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
مونسان:

سند برند ملی گردشگری تا دهه‌ فجر آماده می‌شود

گروه جامعه ــ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آماده‌سازی سند برند ملی گردشگری تا دهه‌ فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

سند برند ملی گردشگری تا دهه‌فجر آماده می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از میراث آریا؛ علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در نشستی با اعضای فراکسیون تولید و اشتغال که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت مأموریت‌های سه‌گانه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، تصریح کرد: امید دارم با تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه با همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شاهد شکوفایی در هر سه بخش این وزارتخانه مهم باشیم

مونسان در ادامه با ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات دو سال گذشته گفت: مردمی کردن حوزه میراث‌ فرهنگی و گردشگری یکی از اقدامات بسیار خوبی است که از دو سال پیش آغاز شده است. بخشی از خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده و به اماکن اقامتی و گردشگری تبدیل شده‌اند. در این خصوص در شهر یزد که ثبت جهانی شده است، متقاضیانی برای ثبت ملی خانه‌ها و تبدیل آن‌ها به یک مرکز اقامتی وجود دارند.

وی افزود: در حوزه بوم‌گردی نیز مجموعه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، بوم‌گردی‌ها مهاجرت معکوس در روستا‌ها را به‌دنبال داشته و باعث ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی شده است.

ایران بالاتر از چین در ثبت شهر‌های جهانی صنایع‌دستی
مونسان افزود: در حوزه صنایع‌ دستی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و شهر‌ها و روستا‌هایی را ثبت جهانی کرد‌ه‌ایم و در حال حاضر رتبه بالایی داریم و از چین جلوتر هستیم. ثبت جهانی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی باعث شده تا شاهد رونق اقتصاد در آن منطقه باشیم.
 
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بسیاری از رشته‌های صنایع‌ دستی نیز احیا شده و در حوزه ایجاد اشتغال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

سپس به برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین سند توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: سند توسعه گردشگری آماده شده و در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است و به‌ زودی در دولت مطرح می‌شود و امیدوارم هرچه زودتر این سند تصویب شود.

مونسان یادآور شد: همچنین با همکاری سازمان جهانی گردشگری، همزمان با تصویب سند جامع گردشگری کشور، یک اکشن‌پلن تهیه می‌شود. در کنار این‌ها، آنچه از همه مهم‌تر است این است که برند ملی را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در دهه فجر امسال سند برند ملی گردشگری آماده می‌شود.

مونسان در ادامه گفت: در حوزه بین‌المللی تعاملات بسیار خوبی داریم و این دیپلماسی فرهنگی باعث شده است تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متقابل موزه‌ای بین ایران و برخی از کشور‌های اروپایی باشیم. در کنار این در هفته گذشته شاهد ورود الواح هخامنشی به کشور بودیم که اتفاق بسیار ارزشمند و بزرگی بود. در همین خصوص خبر خوش و بی‌نظیری نیز داریم که در فرصت مناسب اعلام می‌شود

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در ادامه گفت: در ایران یک‌ میلیون سایت تاریخی، ۳۵هزار اثر ثبت ملی و ۲۴ اثر ثبت جهانی داریم که ظرفیت بسیار بزرگی است و برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیازمند تقویت اعتبارات وزارتخانه هستیم

وی افزود: گردشگری یک حوزه فرابخشی است و برای رونق این حوزه مهم در کشور نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم.

مونسان ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم. به‌عنوان مثال در حوزه روستا‌ها فعالیت‌های خوبی با بودجه اندک آغاز شده و توانستیم موضوع اشتغال را در روستا‌ها ایجاد و فعال کنیم

وی افزود: بیش از دو هزار پروژه عمرانی در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست که بخشی از آن‌ها هتل‌های چهار و پنج ستاره است.
انتهای پیام
captcha