آغاز فعالیت موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» در مرز مهران
کد خبر: 3848517
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

آغاز فعالیت موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» در مرز مهران

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» در مرز مهران با همکاری ادارات اوقاف استان‌های ایلام، گلستان، سمنان، گیلان و آذربایجان غربی مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز فعالیت موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» در مرز مهران

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی از استقرار موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» در مرز مهران خبر داد و گفت: این موکب با همکاری ادارات اوقاف استان‌های ایلام، گلستان، سمنان، گیلان و آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» از دو روز قبل مستقر و چادرها برپا شده است، افزود: خدمات دهی به زائران اربعین آغاز شده و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته در خدمت زائران باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف خراسان شمالی با همکاری ادارات استان های های ایلام ، گلستان، سمنان، گیلان و آذربایجان غربی این موکب را مدیریت می کنند، اظهار کرد: با توجه به تقسیم بندی انجام شده، فعالیت های فرهنگی را استان ما انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبخ ۱۰ هزار پُرس غذا برای این موکب برنامه ریزی شده که از فردا پخت و توزیع آن انجام می شود، گفت: با توجه به استقرار موکب در مرز و تازه نفس بودن زائران، اما امکان استراحت چند ساعته برای زائران فراهم است.

آسوده با اشاره به فعال شدن نانوایی سیار موکب، افزود: از امروز پخت نان داغ هم که یکی از خیران آرد آن را تقبل کرده، در موکب آغاز می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ خادم از خراسان شمالی در موکب «امامزادگان و بقاع متبرکه» مرز مهران فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha