حضور طلاب غیرایرانی المصطفی(ص) در نجف اشرف
کد خبر: 3849113
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

حضور طلاب غیرایرانی المصطفی(ص) در نجف اشرف

گروه حوزه‌های علمیه – طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در تبریز و مشهد با هدف حضور در حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

به گزارش ایکنا، همزمان با حرکت عظیم مردمی از اقصی نقاط دنیا در پیاده روی اربعین حسینی(ع) طلاب غیرایرانی المصطفی(ص) در شهر‌های تبریز و مشهد مقدس از مرز‌های شلمچه و مهران وارد عراق می‌شوند.

بر همین اساس حجت‌الاسلام احمد ذاکری، معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی- واحد تبریز در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: در این سفر معنوی، ۱۲۰ نفر از طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی(ص) واحد تبریز، استادان و خانواده ایشان، عصر جمعه، ۱۹ مهرماه، با سه دستگاه اتوبوس راهی کربلای معلی شدند.

وی ادامه داد: طلاب غیرایرانی از کشور‌های مختلف در این کاروان حضور دارند و امسال افزایش چشم‌گیری در آمار طلاب شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی (ع) داشته‌ایم.

همچنین ۱۲۰۰ نفر از طلاب نمایندگی جامعة‌المصطفی(ص) واحد مشهد برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) رهسپار سرزمین عتبات عالیات شدند.

هادی هاشمی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در مشهد، نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: طلاب اعزامی از ۳۰ ملیت هستند که در قالب کاروان «المصطفی خراسان» به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.

وی با بیان این که ۳۲۸ نفر از مبلغان اعزامی، از بانوان هستند افزود: یک گروه از کاروان اعزامی «المصطفی خراسان» دیروز و گروه دوم بامداد امروز از ایستگاه راه آهن مشهد بدرقه شدند.

وی ادامه داد: برای شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال، ۲۲۰۰ نفر از کارکنان و طلاب جامعةالمصطفی(ص) در مشهد ثبت‌نام کردند که به دلیل محدودیت ظرفیت، ۱۲۰۰ نفر در قالب کاروان و هزار نفر هم به صورت انفرادی عازم مراسم اربعین حسینی(ع) شدند.

یادآور می‌شود، هم‌اکنون ۳۵۰۰ طلبه از ۷۲ ملیت در جامعةالمصطفی- واحد مشهد مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha