اجرای ۵۴ طرح اشتغال برای مددجویان چالوسی
کد خبر: 3849127
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

اجرای ۵۴ طرح اشتغال برای مددجویان چالوسی

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته امداد چالوس، گفت: ۵۴ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال جاری اجرا شد.

اجرای ۵۴ طرح اشتغال برای مددجویان چالوسیبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد قمی اویلی، رئیس کمیته امداد چالوس، با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت از طریق اشتغال است، گفت: بر همین اساس تمام توان خادمان محرومان در کمیته امداد معطوف به افزایش بهره‌وری و در نتیجه افزایش تعداد مددجویان توانمند و خودکفا شده است.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سالجاری ۵۴ طرح اشتغال با مبلغ یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اجرا شده است، افزود: تسهیلات اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت، اعتبارات بانکی و منابع اشتغال روستایی پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد چالوس، بیان کرد: طرح‌های اجرا شده در حوزه اشتغال در زمینه‌های خدماتی، دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، صنفی و صنعتی بوده ‌است.

وی با بیان اینکه، در شش ماهه سال جاری ۹۵ نفر از خدمات آموزش بهره‌مند شدند، افزود: برای دو نفر کاریابی صورت گرفت و از هزار و ۳۲۴ طرح، توسط ناظرین واحد اشتغال بازدید شد.

قمی، روند توانمندسازی مددجویان را رو به پیشرفت دانست و اظهار کرد: نیکوکاران چالوسی می‌توانند با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت، یاری‌گر کمیته امداد در افزایش تعداد و مبلغ وام‌های پرداختی به طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان و نیازمندان شهرستان باشند.

وی ادامه داد: در چالوس 2 هزار و ۵۱۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

 

انتهای پیام
captcha