استاد آمریکایی درباره مسلمانان کتاب نوشت
کد خبر: 3849152
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

استاد آمریکایی درباره مسلمانان کتاب نوشت

گروه بین‌الملل ــ یک استاد دانشگاه آمریکایی از نگارش کتاب تازه‌ای درباره مسلمانان لاتین‌تبار ساکن آمریکا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میشیگان دیلی، «هارولد مورالس»، استاد ادیان دانشگاه ایالتی «مورگان» آمریکا، در جمع دانشجویان خود درباره این کتاب با عنوان «مسلمانان لاتین‌تبار در آمریکا: نژاد، دین و تشکیل یک اقلیت تازه» (Latino and Muslim in America: Race, Religion, and the Making of a New Minority) سخنرانی کرد.

این استاد آمریکایی سخنان خود را با ارائه آمار مسلمانان لاتین‌تبار آمریکا آغاز کرد. بنا بر تحقیقات وی، جمعیت گسترده‌ای از این مسلمانان در شمال شرق و ایالت‌های ساحل غربی آمریکا از جمله کالیفرنیا و نیویورک زندگی می‌کنند.

مورالس افزود: بیشتر مطالب رسانه‌ها درباره اسلام منفی است؛ ما این را می‌دانیم. اما این امر به ویژه درباره مسلمانان برخی نژادها بیشتر است. بنابراین شنیدن و یاد گرفتن دیدگاه‌های لاتین‌تباران مسلمان برای من آموزنده و جذاب بود.  

براساس آمار، بیشتر مسلمانان لاتین‌تبار آمریکا زنان مکزیکی و پورتوریکویی‌تبار* هستند. بنابر تحقیقی که در مجله «نژاد، قومیت و دین» درباره مسلمانان لاتین‌تبار آمریکا به چاپ رسیده است، بیشتر آنها دلیل گرایش خود به اسلام را تمایل به برقراری رابطه مستقیم و بی‌واسطه با خداوند ذکر کرده‌اند.
 
*پورتوریکو با نام رسمی قلمرو همسود پورتوریکو مجمع‌الجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب. پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌ شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد.
 
­­­­­
انتهای پیام
captcha