ایجاد تغییرات اساسی در کابینه عراق
کد خبر: 3850260
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
به زودی انجام خواهد شد؛

ایجاد تغییرات اساسی در کابینه عراق

گروه بین‌الملل ــ بدر الزیادی، یکی از اعضای ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق گفت: به زودی در کابینه عراق، تغییرات اساسی رخ خواهد داد.

به گزارش ایکنا ، به نقل از بغداد الیوم؛ بدر الزیادی، عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز، سه‌شنبه، 23 مهرماه از تغییرات اساسی در کابینه دولت عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور خبر داد.

وی افزود: دولت عراق این تغییرات را در دو مرحله انجام خواهد داد. در مرحله نخست، «سها بک»، وزیر جدید آموزش پرورش شد و استعفای وزیر بهداشت نیز پذیرفته شد. همچنین در این مرحله، وزارتخانه‌های صنعت، مخابرات، مهاجرت و امور مهاجرین هم برای تغییر وزرایشان به رئیس جمهور معرفی شدند.

الزیادی با بیان اینکه در کل 10 وزیر در کابینه دولت عبدالمهدی تغییر خواهند کرد گفت: در مرحله دوم اسامی 5 وزیر دیگر هم ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: عبدالمهدی از سوی رؤسای فراکسیون‌های سیاسی، برای انتخاب وزرا مختار شده است و این فراکسیون‌ها حق اعتراض به انتخاب‌های عبدالمهدی را ندارند.

یادآور می‌شود، دولت عراق در پی تظاهرات اخیر مردم این کشور در اعتراض به کمبود خدمات و امکانات شهری و نبود فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، تصمیم گرفته تا تغییراتی را در کابینه خود ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha