فرهنگ سازی؛ حلقه اصلی کاهش مصرف آب
کد خبر: 3850590
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

فرهنگ سازی؛ حلقه اصلی کاهش مصرف آب

گروه اجتماعی- معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: اولویت نخست، مدیریت مصرف آب است؛ فرهنگ‌سازی در حقیقت حلقه اصلی کاهش مصرف آب است و هدف ما باید آگاهی‌رسانی به جامعه در جهت اصلاح الگوی مصرف باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عباس سارانی، معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان امروز، چهارشنبه 24 مهرماه در مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در جهاد دانشگاهی استان، گفت: مطالعه اقلیم و آب‌وهوا نشان می‌دهد که وضعیت آب استان حداقل تا 20 سال آینده، رو به بهبود نیست و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: وضعیت آب استان از شرایط عادی خارج شده و مردم باید این را بدانند. سال زراعی گذشته با بارندگی همراه بود و همین مسأله باعث شد عده‌ای گمان کنند که خشکسالی تمام شده، در حالی که این تفکر درست نیست.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: علاوه بر مردم عادی، برخی مسئولان نیز این گمان را بردند که ما از خشکسالی عبور کرده‌ایم، از این‌رو خیلی مسائل را نادیده گرفته و به سمت و سوی فعالیت‌هایی رفتند که آب زیادی مصرف می‌کرد.

وی افزود: واقعیت این است که خشکسالی همچنان ادامه دارد و حداقل تا دو یا سه دهه آینده، وضعیت همچنان بحرانی‌تر خواهد شد، بنابراین باید راهکاری اندیشید که آگاهی‌رسانی به مردم نخستین قدم آن است.

سارانی اظهار کرد: اولویت نخست، مدیریت مصرف آب است؛ فرهنگ‌سازی در حقیقت حلقه اصلی کاهش مصرف آب است و هدف ما باید آگاهی‌رسانی به جامعه در جهت اصلاح الگوی مصرف باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان با توجه به ظرفیت‌هایی بالایی که دارد، باید مسأله آب و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در اولویت‌های خود قرار دهد؛ برنامه‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود، باید تداوم داشته باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha