اربعین؛ بیمه کننده حرکت جهانی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3850807
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

اربعین؛ بیمه کننده حرکت جهانی انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: یکی از راهبردهای فرهنگی ایران حمایت همه جانبه از مراسم اربعین حسینی است و شکوه هر چه بیشتر این حرکت جهانی انقلاب اسلامی را بیمه می کند.

اربعین، بیمه کننده حرکت جهانی انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 26 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: یکی از راهبردهای فرهنگی ایران حمایت همه جانبه از مراسم اربعین حسینی است و شکوه هر چه بیشتر این حرکت جهانی انقلاب اسلامی را بیمه می کند.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران ایرانی در زیارت اربعین افزود: علاوه این حضور میلیونی استقرار سه میلیون موکب خدمات رسان از کشورمان در مسیر راهپیمایی اربعین گویای تعامل روز افزون دو دولت و ملت ایران و عراق است.
خطیب نماز جمعه تبریز الگوی گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی را یکی دیگر از عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین برشمرد و تصریح کرد: حضور در صحنه و ابراز آمادگی برای مبارزه با استکبار نشان می دهد مسلمانان فهمیده اند که ظرفیت و توانایی های بی نظیری در خودشان وجود دارند که می توانند شرایط هرچقدر بد و مصیبت بار هم که باشد،تغییر دهند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: در عصر جدید، بعد از انقلاب و چهل سال مقاومت و پیروزی های این محور، بیانگر آن است که خداوند سرنوشت هر قومی را که خود بخواهند تغییر می دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مهدی باوری و مهدی یاوری از دیگر عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین دانست و ادامه داد: اظهار اشتیاق و نیاز به ظهور آخرین منجی عالم بشریت نشانه این آموزه هست و نهضت انتظار پیوست فرهنگی مراسم اربعین حسینی است و تمدن جهانی حضرت مهدی یکی از اهداف برپایی مراسم اربعین به شمار می رود.
وی با اشاره به ثمرات و برکات راهپیمائی اربعین گفت: عظمت، قدرت و اتحاد مسلمانان در این حرکت به رخ دنیا کشیده می شود که در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده است و ان شاءالله با تدوام آن تا ظهور مهدی موعود نتیجه نهایی آن را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است اضافه کرد: هر چند جریان هایی در تلاش هستند سیاست را از نهضت عاشورا بگیرند اما مهمترین آسیب این راهپیمایی سکولار معرفی کردن آن است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تفکر سکولاری را حذف محتوای انقلابی و جلوگیری از انتقال پیام عاشورا به دیگر نسل‌ها عنوان کرد و گفت: نقش نخبگان فکری و فرهنگی و علما برای مصون نگاه داشتن اربعین از هرگونه آسیب بسیار مهم و برجسته است.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با اشاره به شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقدام مبتکرانه فرزندان ملت ایران در دستگیری سر شبکه جنگ روانی دشمن و کانال تلگرامی آمد نیوز ستودنی است و مردم آذربایجان این حرکت هوشمندانه را به ملت قهرمان کشورمان ، رهبر معظم انقلاب و پاسداران گمنام سپاه تبریک و شادباش می گوید.
امام جمعه تبریز، حمله به نفت کش ایران را در هفته گذشته نشانه ای دیگر از درماندگی استکبار دانست و بیان کرد: در یک نگاه راهبردی این حمله قطعه ای از پازل حوادث نظامی و سیاسی تدارک دیده شده برای ایران و دیگر کشور ها و گروه های مقاومت است که هدف آن افزایش تنش در منطقه است.
وی اشاره‌ای هم دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت و افزود: خلاصه این دیدار این است که پایان درست جنگ یمن تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده ای که به مجلس می رود باید تزکیه نفس داشته باشد و مردم باید به افرادی که چنین خصوصیتی ندارند رای ندهند.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: از دیدگاه حضرت امام راحل رعایت عدالت از دیگر مشخصه های نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است و اگر وکلای ملت عادل نباشند نمی توانند از حقوق ملت و مملکت دفاع کنند.

انتهای پیام
captcha