راهپیمایی اربعین؛ تبلور عدالت‌خواهی انسان
کد خبر: 3850813
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

راهپیمایی اربعین؛ تبلور عدالت‌خواهی انسان

گروه اجتماعی_ امام جمعه بیرجند گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت برگرفته از اعتقادات و محبت قلبی به اولیاء الهی است که ریشه در گرایش انسان‌ها به عدالت‌خواهی دارد.

راهپیمایی اربعین؛ تبلور عدالت‌خواهی انسانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، امروز ۲۶ مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: پدران و مادران ما دوستی خداوند و اهل بیت(ع) را از پیچ و خم تاریخ عبور داده و به سلامت به دست ما رساندند.

وی با بیان اینکه تعظیم و بزرگداشت اربعین حسینی با هیچ قلم و زبانی مقدور نیست، افزود: غیر از محبت و دوستی هیچ چیز در هستی اصالت ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز بر اساس همین محبت و عشق میلیون‌ها انسان با رنگ و نژادهای مختلف چون سیل خروشان راهی کربلا می‌شوند.

عبادی خاطرنشان کرد: یکی از علامت‌های سلامت قلب و روح از منظر معنوی میزان دوست داشتن افراد متصل به خداوند و مغبوض داشتن افراد بیگانه با خداوند است.

وی افزود: برخی افراد نماز و روزه و سایر اعمال عبادی را به جا می‌آورند، اما دل‌هایشان به سمت مکتب‌های انحرافی و الحادی و کشورهای بیگانه گرایش دارد که در این زمینه باید مراقب بود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: محبت‌ها و غضب‌های قلبی نسبت به مؤلفه‌های متعدد رفتارهای بعدی ما را در حوزه‌های مختلف شکل می‌دهد.

عبادی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تابلوی گرایش‌های عدالت خواهانه در برابر سیستم‌های ظالمانه است، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت برگرفته از اعتقادات و محبت قلبی به اولیاء الهی است که ریشه در گرایش انسان‌ها به عدالت‌خواهی دارد.

‌وی با بیان اینکه استکبار به اسم آزادی، آزادی حقیقی را از مردم می‌گیرد، اظهار کرد: علت اصلی بیچارگی ملت‌های مسلمان، از دست دادن آزادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام مردم را فریب می‌دهند، یادآور شد: تفکر غربی و اروپایی منشا تمام ظلم‌ها در جامعه بشری بوده و این تنها مسلمانان نیستند که به آنان ظلم می‌شود، بلکه منظور نوع بشر است.

انتهای پیام
captcha