قدم آسمانی زائران پیاده تا امام مهربانی‌ها
کد خبر: 3850991
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
همزمان با دهه پایانی صفر انجام می‌شود؛

قدم آسمانی زائران پیاده تا امام مهربانی‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه از برپایی شش موکب خدمات‌رسانی به زائران پیاده حرم امام رضا(ع) از سوی این اداره در قالب طرح «قدم آسمانی تا امام مهربانی‌ها» همزمان با دهه پایانی صفر در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام نواییان سر رود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: شش موکب خدمات‌رسانی به زائران پیاده حرم امام رضا(ع) در قالب  طرح «قدم آسمانی تا امام مهربانی‌ها» از سوی اداره اوقاف شهرستان تربت حیدریه، همزمان با دهه پایانی صفر در این شهرستان برپا می‌شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری این موکب‌ها به نام بقاع متبرکه و شهدای شهرستان، اظهار کرد: موکب‌های بقعه متبرکه بی‌بی حسنییه(س)، امامزاده سیدابراهیم(ع) نصرآباد زاوه، امامزاده احمدالرضا(ع)، ره‌پویان شهدای موقوفه «خواجه علاء‌الدین» و موکب  حضرت زینب(س) در پارک شهیدجنگلی در 10 کیلومتری شهرستان تربت حیدریه از27 مهرماه به مدت 10 روز آماده خدمات‌رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی هستند.
نواییان سر رود با اشاره به فعالیت‌های این موکب‌ها، گفت: اسکان، پذیرایی، اهدای بسته‌های متبرک فرهنگی، توزیع آب معدنی، اجرای برنامه‌های فرهنگی با حضور مبلغ شامل اقامه نماز، مشاوره وقف و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی از جمله خدمات ارائه شده در این موکب‌ها است.
وی افزود: علاوه بر خدمات‌رسانی در این موکب‌ها، دو ماشین سیار نیز با ارائه خدماتی شامل توزیع آب معدنی، بسته پذیرایی، توزیع محصولات فرهنگی، بسته‌های متبرک و امداد پزشکی به سالمندان و جاماندگان در مسیرهای عبور زائران پیاده امام رضا(ع) آماده ‌خدمات‌رسانی به این زائران خواهند بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه بیان کرد: این اداره برنامه سرکشی، بازدید و ارائه خدمات به زائران کاروان‌های پیاده حرم رضوی را که در حسینیه‌های شهرستان نیز اسکان می‌یابند با هماهنگی حضور مسئولان شهرستان پیش‌بینی کرده است.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha