ارسال ۲۶۶ اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی
کد خبر: 3851145
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

ارسال ۲۶۶ اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۶ اثر به دبیرخانه اولین کنگره ملی شعرجوان عاشورایی ارسال و ۹۲ اثر جهت داوری انتخاب شده است.

ارسال ۲۶۶ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر جوان عاشورایی آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۸ مهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد، با بیام اینکه اخبار فرهنگی ضمن انعکاس باید در صدر اخبار باشد، اظهار کرد: توسعه فرهنگی در قیاس با توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در اولویت بوده به همین دلیل باید به اخبار فرهنگی توجه ویژه کرد.

وی افزود:۲۶۶ اثر به دبیرخانه اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی ارسال شده که از این تعداد ۹۲ اثر جهت داوری انتخاب گردیده است.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: بیشترین آثار ارسالی از استان آذربایجان‌شرقی با ۹۰ اثر و کمترین اثر مربوط به استان قزوین با ۸ اثر می‌باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد آثار ارسالی از استان آذربایجان‌غربی  نیز ۸۰ اثر بوده، گفت: بیشتر آثارهای ارسالی از سراسر کشور مخصوصا از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی،  زنجان، تهران، اردبیل، قزوین، کرج بوده است.

مدیرکل ارشاد استان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بااشاره به اینکه این کنگره برای اولین بار در استان برگزار و زمان برگزاری یک آبان سال‌جاری در تالار شمس ارومیه است، ادامه داد: این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه که اصلی شامل واقعه عاشورا و وقایع کربلا و بخش ویژه به بحث جوانان عاشورایی و نقش جوانان در کربلا می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ملی بودن این کنگره ولی اشعار ارسالی به زبان ترکی آذری بوده، افزود: از ۹۲ اثر منتخب و ارسالی به دبیرخانه به ۳ اثر در بخش اصلی و ۳ اثر در بخش ویژه جوایز اهدا می‌شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه از ۵ شاعر جوان استان در این برنامه تجلیل به عمل خواهد آمد، اظهار کرد: از کل تعداد آثار ارسالی ۱۹۱ در موضوعات بخش اصلی و مابقی در بحث موضوعات بخش ویژه و نقش جوانان پرداختند.

انتهای پیام
captcha