شهرستان بانه رتبه دوم تعداد موقوفات استان کردستان را دارد
کد خبر: 3851606
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

شهرستان بانه رتبه دوم تعداد موقوفات استان کردستان را دارد

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با اشاره به وجود 316 موقوفه در سطح این شهرستان گفت: شهرستان بانه به لحاظ جمعیت در استان رتبه نخست و به لحاظ تعداد موقوفات رتبه دوم استانی را دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه امروز، 30 مهرماه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه وقف اظهار کرد: وقف یک امانت ارزشمند از سوی خیرین بوده لذا اجرای امینانه نیات واقفان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۱۷ مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شد، افزود: با وجود بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف اما بیش از ۹۸ درصد موقوفات بانه با نیت مساجد و ترویج فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.
شریفی عنوان کرد: ۳۹۰ مورد تجدید اجاره‌نامه در شهرستان انجام شده که به نسبت اجاره‌نامه سالانه که ۳۲۵ مورد بوده، ۶۵ مورد بیشتر انجام شد.
وی با اشاره به تهدید تصرفات عمرانی در موقوفات شهرستان بیان کرد: سند ۵۶ قطعه زمین وقفی امسال صادر شده و سند مالکیت ۴۰ قطعه زمین نیز در حال انجام است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه افزود: با همکاری دادگستری ۹ حکم به نفع موقوفات اجرایی شده و از محل درآمد موقوفات ۴۰۰ مورد کمک مالی به مساجد، افراد بی سرپرست، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج صورت گرفت.
وی ادامه داد: امسال به ۵۰۰ نفر افراد نیازمند از محل درآمد موقوفات یک میلیون تا پنج میلیون ریال کمک مالی شده و یک بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون ریال بین افراد نیازمند توزیع شد.
شریفی با تأکید بر اینکه اراضی وقفی باید درآمدزایی داشته باشند، افزود: در این راستا با همکاری اداره امور آب شهرستان مجوز چاه آب برای زمین‌های کشاورزی وقفی صادر شده است. با پیگیری انجام شده پمپ بنزین در اراضی موقوفه احداث و درآمد حاصل از آن برای افراد بی بضاعت هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha