امام حسین(ع)؛ مصداق حقیقی حبل‌الله/ تجلی حقیقی آیات قرآن در خلق حماسه اربعین
کد خبر: 3851694
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

امام حسین(ع)؛ مصداق حقیقی حبل‌الله/ تجلی حقیقی آیات قرآن در خلق حماسه اربعین

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: امام حسین(ع)، یکی از مصادیق حبْل‌اللَّه است و همه کسانی که به آن حضرت، اعتصام و تمسک پیدا می‌کنند، بی تردید یک وحدت و همدلی به تمام معنا نصیب آن‌ها می‌شود.

 به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 30 مهرماه در مصاحبه زنده تلویزیونی با اشاره به شعار محوری راهپیمایی بزرگ اربعین «اَلحُسَینُ یَجمَعُنا» گفت: این شعار حقیقتا یک شعار همراه با شعور و توجه نسبت به واقعیات است.

وی با اشاره خلق حماسه حضور مردم در این راهپیمایی گفت: این صحنه‌هایی که مشاهده کردیم، همه نشانه‌ای از عنایت و لطف الهی نسبت به امت و اساساً جامعه بشری است که به دنبال راه حلی برای حاکمیت حق و در یک کلام، حاکمیت عدالت در جهان هستند و از طرفی هم در واقع این شعار، تفسیری عینی بر آیات کریمه قرآنی است. آیاتی که همه را برای وحدت، اتحاد و انسجام همه جانبه و حرکت در مسیر آنچه که خواست خداوند متعال است دعوت می‌کند و نمونه آن «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: این اعتصام بحبْل اللَّه در حقیقت همان معنا را می‌دهد که الحسین یجمعنا می‌دهد. چون امام حسین(ع)، یکی از مصادیق حبْل‌اللَّه است، همه کسانی که به آن حضرت، اعتصام و تمسک پیدا می‌کنند، بی تردید یک وحدت و همدلی به تمام معنا نصیب آن‌ها می‌شود و تحقق وعده الهی است که خداوند متعال می‌فرمایند «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا». کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، خداوند در دل‌ها، مهر و محبت آن‌ها را قرار می‌دهد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) اضافه کرد: همه کسانی که در این راه گام نهاده‌اند، در این حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، نه فقط در مسیر بین نجف و کربلا، بلکه در تمام نقاطی که نام اباعبدالله الحسین(ع) است، می‌بینیم که حرکت به سمت و سویی از یک مبدا به مقصدی با نام و یاد امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت است و به این معنا است که حضرت در قله ایمان و اوج عبودیت و بندگی خداوند متعال قرار دارد و لذا خداوند این عشق و علاقه را در دل‌ها قرار داده، این در حقیقت شعاری است که حاصل و نتیجه آن فداکاری، ایثارگری و از خود گذشتگی و صبر و استقامت است.

 نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفت: وضعیتی را که امروز می‌بینیم، آنچه که خواست خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام در طول ۲۳ سال تلاش و زحمت، و خواست ائمه اطهار علیهم السلام، یکی پس از دیگری، در جهت ایجاد یک امت واحده اسلامی است، همانی که در تعبیر قرآن آمده و این صحنه‌ها در حقیقت همان معنای عَلَم الحسین است، مدینه فاضله‌ای که پیامبر(ص) به دنبالش بودند و ما شاهدش هستیم در راه حرکت به سمت اباعبدالله الحسین محقق شده است. چشم انداز آن عبارت حضرت زینب(س) «ما رأیتُ الّا جمیلاً».

وی با تأکید بر اینکه صحنه عاشورا جز جمیل، چیز دیگری نبود، زیبایی‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها را امروز اینطور شاهد هستیم، گفت: در عصر و زمانی که عناصری تحت عنوان استکبار، صهیونیسم و اقمار و مزدوران آن‌ها در سطح جهان به جز خودبینی وخودرایی چیز دیگری نمی‌شناسند و به دنبال مطامع و منافع دنیوی خودشان هستند، این صحنه‌های عجیب و واقعا شگفت انگیز در راهپیمایی اربعین را می‌بینید که این چنین متحد و منسجم به سمت و سویی حرکت می کنند که در حقیقت اهداف حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز، ادامه داد: شاهد دو جریان در جهان امروز هستیم که دقیقا متضاد و برخلاف یکدیگر هستند، یکی جریان استکباری است که تعبیر روایات است که در طلیعه ظهور، در آخرالزمان، جهان پر از ظلم و جور می‌شود یعنی قدرت‌های استکباری در جهان این چنین عرض اندام می‌کنند و مدعی هستند که قدرتمندند، اما جریانی دیگری هم درست معکوس آن، از سال‌ها قبل به برکت نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان و در تداوم آن مقام معظم رهبری(مدظله)، دارد پا می‌گیرد که اینها همان جریان و حرکت حق طلب وعدالت خواه است و به سمت و سویی حرکت می‌کند که دقیقا لرزه بر اندام قدرت‌های استکباری می‌اندازد و همان جمعیت همدل، منسجم و همراه حول محور حب الحسین(ع) است که شاهدش هستیم.

 

انتهای پیام
captcha