توسعه کیفی دانشگاه‌ها در اولویت است
کد خبر: 3862616
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

توسعه کیفی دانشگاه‌ها در اولویت است

گروه فرهنگی ــ قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید تلاش کنیم با کیفی‌کردن آموزش، دانشگاه‌ها، دانش‌آموختگانی کارآفرین و مهارت‌محور تربیت کنند تا بتوانند به نیاز بخشهای صنعت، خدمات و کارشناسی جامعه در سطوح مختلف پاسخ دهند.

توسعه کیفی دانشگاه‌ها در اولویت استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز، ۱۷ آذر در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی مجتمع آموزش عالی اسفراین گفت: باید تلاش کنیم با کیفی کردن آموزش، دانشگاه‌ها، دانش‌آموختگانی کارآفرین و مهارت‌محور تربیت کنند تا بتوانند به نیاز بخشهای صنعت، خدمات و کارشناسی جامعه در سطوح مختلف پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ هزار دانشجو در خراسان‌شمالی تحصیل می‌کنند، گفت: از این میزان ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی استان مشغول به تحصیل هستند که این برای استان نوپایی چون خراسان شمالی، که زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، رقمی قابل توجه است.

در ادامه این دیدار نیز هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی‌های شهرستان و دانشگاه افزود: شهرستان اسفراین با وجود دو صنعت عظیم فولاد و لوله گستر که در سطح کشور و خاورمیانه کم نظیر هستند پتانسیل‌های خوبی دارد.

وی افزود: ارتباط خوبی در این شهرستان بین دانشگاه و صنعت برقرار شده و زیرساخت‌های لازم جهت ارتقا این دانشگاه به دانشگاه صنعتی استان وجود دارد.

یادآوری می‌شود که در این آئین کلنگ ساخت ساختمان آموزشی و کمک آموزشی مجتمع که با صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال و با استفاده از کمک های خیرین و ردیف های بودجه ای مجتمع در مساحت 1.500 متر و در مدت زمان 2 سال ساخته خواهد شد بر زمین زده شد.

همچنین نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات مجتمع آموزشی فنی و مهندسی اسفراین که در سه فاز آموزشی، پژوهشی و تولید برق و با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال جهت مصارف آموزشی و تامین بخشی از برق مورد نیاز مجتمع آماده گردیده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha