نام نویسی ۱۴۰ نفر در یازدهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی
کد خبر: 3862710
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸

نام نویسی ۱۴۰ نفر در یازدهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالی

گروه سیاست و اقتصاد _ معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از نام نویسی ۱۴۰ نفر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

نام نویسی ۱۴۰ نفر در یازدهمین انتخابات مجلس در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، ۱۷ آذرماه در نشست خبری با بیان اینکه از تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از انتخابات ۱۹ نفر زن و ۱۲۱ نفر مرد بوده‌اند، افزود: از ۱۴۰ شرکت کننده، ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین ثبت نام کرده اند.

وی به مدرک تحصیلی افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و ادامه داد: شش نفر از شرکت کنندگان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد، ۱۰۷ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۲۱ نفر دکترا و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.

وی در ارتباط با ترتیب سنی این افراد نیز اظهارکرد: ۱۶ نفر در فاصله سنی ۳۱ تا ۳۵ سال، ۲۰ نفر در فاصله سنی ۳۶ تا۴۰ سال، ۳۶ نفر در فاصله سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۸ نفر در فاصله سنی ۴۶ تا ۵۰ سال و ۲۹ نفر نیز در فاصله سنی ۵۱ تا ۵۵ سال قرار داشته اند.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هفت نفر نیز در فاصله سنی۵۶ تا ۶۰ سال، سه نفر در فاصله سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و یک نفر نیز در فاصله سنی ۶۶ تا ۷۰ سال قرار داشته اند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن ۲۰ نفر از کاندیداها فرهنگی، شش نفر پزشک، ۱۲ نفر بازنشسته، یک نفر نظامی، ۶۱ نفر کارمند، چهار نفر نمایندگان فعلی مجلس، سه نفر وکیل، ۱۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۱ نفر شغل آزاد، سه نفر بیکار و هشت نفر نیز سایر مشاغل را داشته اند.

حیاتی تصریح کرد: برای شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان تاکنون چهار نفر ثبت نام کرده اند.

 وی با بیان اینکه ۱۹ هیات اجرایی نیز در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین تشکیل شده است، گفت: امر بررسی صلاحیت کاندیداها در هیات های اجرایی آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کاندیداها به هنگام مراجعه به فرمانداری ها به منظور ثبت نام کارناوال به راه انداخته بودند، افزود: این امر خلاف قانون بوده و افرادی که خلاف قانون عمل کرده اند منتظر عواقب آن باشند.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات بر نحوه تبلیغات کاندیداها و هزینه کرد آن ها ورود پیدا می کند.

حیاتی اظهار کرد: تمامی تخلفات انتخابی ثبت و ضبط می شود و این تخلفات در تایید صلاحیت کاندیداها تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: تاکنون به پنج مدیر کل استان که شائبه انتخاباتی داشته اند، تذکر داده شده است.

انتهای پیام
captcha