فعالیت ۱۴ مبلغ و ۵۸ روحانی در مناطق آسیب‌پذیر خراسان شمالی
کد خبر: 3863444
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

فعالیت ۱۴ مبلغ و ۵۸ روحانی در مناطق آسیب‌پذیر خراسان شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالیت ۱۴ مبلغ و ۵۸ روحانی در مناطق آسیب‌پذیر خراسان شمالی خبر داد.

14 مبلغ و 58 روحانی در مناطق آسیب‌پذیر شهرهای خراسان شمالی فعال هستندحجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، از فعالیت 14 مبلغ و 58 روحانی در مناطق آسیب‌پذیر شهرهای خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: این مبلغان در مناطق آسیب‌پذیر و کمتربرخوردار شهرها مشغول فعالیت دینی و مذهبی هستند. همچنین روحانیان به‌طور پاره‌وقت در مساجد حاشیه شهری در این استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد:: در خراسان شمالی بیش از ۹۰ روحانی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و ۳۸۰ روحانی به‌عنوان ائمه جماعات مساجد و حسینیه‌ها مشغول خدمت‌رسانی در حوزه تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: به‌جز روحانیان، بانوان حوزوی به تعداد ۱۶۰ نفر در مناطق مختلف به‌ویژه مدارس در حال تبلیغ هستند که با این احتساب بیش از ۸۰۰ مبلغ در این استان مشغول تبلیغ اسلام هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: مبلغان این استان در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا، در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی حضوری فعال دارند و نسبت به بیان احکام، پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، اقامه نماز و تعظیم شعائر دینی و اسلامی و اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های قرآنی همت مضاعف دارند. بیش از 800 مبلغ به‌صورت دائم و پاره‌وقت در استان خراسان شمالی مشغول تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

انتهای پیام
captcha