سهمیه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3869607
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

سهمیه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیر سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: سهمیه استان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، دو هزار نفر تعیین شده است.

پوشاک، گلیم، پرورش کرم ابریشم و پارچه‌بافی اولویت اجرای طرح مشاغل خانگی در خراسان شمالیحسین سامان، مدیر سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی شعبه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، پوشاک، گلیم، پرورش کرم ابریشم و پارچه‌بافی را از رشته‌های اولویت‌دار این طرح در استان ذکر کرد و افزود: در این حوزه اولویت با رشته‌هایی است که هزینه راه‌اندازی آن اندک و بازار فروش آن فراهم باشد.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی سهمیه ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر وجود دارد، اظهار کرد: هزار و 500 نفر سهمیه طرح پایلوت در استان است و 500 نفر نیز در مرحله ملی اختصاص یافته است و سهمیه‌بندی این تعداد در شهرستان‌های استان، بر اساس استقبال متقاضیان و همکاری مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

سامان بیان کرد: با همکاری بخشداری و دهیاران مربوطه در نقاط مختلف استان کار آغاز شده است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر در استان انجام شود.

وی گفت: درآمد متقاضیان راه‌اندازی مشاغل‌‎خانگی در هر شغل بین 500 هزار تومان تا دو میلیون تومان برآورد شده است.

سامان با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارفرمای استانی این طرح است از همکاری شایشته این اداره کل قدردانی کرد و افزود: همکاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه مشاغل خانگی با این طرح در استان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع ایجاد اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، براساس ظرفیت‌ها شغل هایی را در اولویت ایجاد اشتغال قرار داده‌ایم که هزینه زیادی برای متقاضیان نداشته باشد و از طرفی بازار فروش آن نیز فراهم باشد.

انتهای پیام
captcha