کوچک شمردن گناه موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود
کد خبر: 3870859
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

کوچک شمردن گناه موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرموسسه قرآنی الزهرا(س) اسفراین گفت: تکرار یک گناه و کوچک شمردن آن موجب می‌شود فردی که گناه می‌کند متوجه ناپسند بودن عمل خود نشود و این مسئله عواقب بدی را به دنبال دارد.

کوچک شمردن گناه موجب افزایش فساد در جامعه می‌شودمحبوبه حسینی، مدیر موسسه قرآنی الزهرا(س) اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه هرگاه گناهان، کوچک شمرده شود، انجام آنها راحت‌تر خواهد بود، اضافه کرد: تکرار یک گناه و کوچک شمردن آن موجب می‌شود فردی که گناه می‌کند متوجه ناپسند بودن عمل خود نشود و این مسئله عواقب بدی را به دنبال دارد.

به گفته وی در حال حاضر یکی از بزرگترین گناهانی که در خانواده‌ها دیده می‌شود، خیانت است و برای بسیاری از افراد موضوع پیش پا افتاده‌ای است و آن را جدی نمی‌گیرند که موجب مشکلات جبران‌ناپذیری در خانواده‌ها می‌شود.

مدیر موسسه قرآنی الزهرا(س) اسفراین بیان کرد: نداشتن تعهد و مهارت زندگی در خانواده‌ها موجب می‌شود تا افراد گناهان را پیش پا افتاده بدانند و از سبک زندگی غربی الگوگیری کنند و در نهایت پیامد آن زندگی‌هایی است که متلاشی می‌شود.

حسینی اضافه کرد: افراد در ارتباطات اجتماعی خود در محل کار و برخوردهای خانوادگی دقت لازم را ندارند و با دیدن برنامه‌های ماهواره می‌خواهند دید روشنفکرانه داشته باشند و از همین جهت سبک زندگی غربی را وارد زندگی خود می‌کنند که این موضوع آسیب جدی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

به گفته این مدرس سبک زندگی اسلامی، در حال حاضر بزرگترین معضل در خانواده‌ها، خیانت است و باید فکر جدی در این رابطه شود تا بتوان در مقابل بالا رفتن آمار طلاق در جامعه ایستاد.

انتهای پیام
captcha