بینش‌های غلط را به دیگران سرایت ندهیم
کد خبر: 3871170
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

بینش‌های غلط را به دیگران سرایت ندهیم

گروه فرهنگی ــ استاد و کارشناس تربیتی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از پیامدهای انجام گناه به صورت آشکار، ارائه بینش‌های غلط است، تأکید کرد: انسان زمانی که گناه را به صورت آشکار انجام می‌دهد، بینش واقعی از درک آن ندارد و این در حالی است که ابزار شناخت که مانند بینایی و... است، سالم است.

بینش‌های غلط را به دیگران سرایت ندهیمزهرا مرادی، استاد حوزه علمیه خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه گناه، آثار مخرب در ابعاد فردی و اجتماعی دارد، اضافه کرد: گناه دامن‌گیر می‌شود و آثار مخرب آن نیز در دو بعد فردی و اجتماعی موثر است.

مرادی با بیان اینکه یکی از آثار مخرب انجام گناه به صورت آشکار ترویج گناه در سطح جامعه است، اظهار کرد: هرگونه کار خلافی در وضعیت جامعه مؤثر است و بدون اینکه انسان بخواهد اثرات انجام گناه به صورت آشکارا در جامعه دیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان‌شمالی تأکید کرد: تبلیغات دشمنان در انجام گناه در رفتار فردی و اجتماعی جوانان و سبک زندگی آنان نمایان می‌شود که اثرات بسیار منفی نیز به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر توجه به پیامدهای گناه به صورت آشکار وجود ندارد و بسیاری از افراد گناه‌های انجام شده را کوچک می‌شمارند و جدی نمی‌گیرند این درحالی است که نباید به حجم گناه انجام شده نگاه کرد بلکه باید به میزان اثرگذار بودن آن توجه کرد.

مرادی افزود: پوشش‌های نامناسبی که در خیابان‌ مشاهده می‌کنیم تحت‌تأثیر زندگی غربی است و برای بسیاری از افراد نیز این مسئله بی‌اهمیت است، اما اثرات منفی این نوع از پوشش در جامعه، مخرب است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی بیان کرد: یکی دیگر از پیامدهای انجام گناه به صورت آشکار در جامعه، بروز زشتی در جامعه است که موجب می‌شود ارزش‌های اخلاقی از بین برود و ضدارزش‌ها به شکل ارزش در جامعه ظهور پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سومین پیامد انجام گناه به صورت آشکار، ارائه بینش‌های غلط است، تأکید کرد: انسان زمانی که گناه را به صورت آشکار انجام می‌دهد، بینش واقعی از درک آن ندارد و این در حالی است که ابزار شناخت که مانند بینایی و... است، سالم است.

مرادی با تأکید براینکه تکرار گناه موجب زنگار گرفتن قلب انسان می‌شود، بیان کرد: زمانی که فرد راه اشتباهی را می‌رود و به صورت آشکار آن را انجام می‌دهد، دیگران را نیز به غلط می‌اندازد.

به گفته وی اگر انجام گناه از طرف افرادی که الگو هستند دیده شود، بیشتر ترویج می‌شود و به دیگران نیز سرایت پیدا می‌کند.

مرادی تأکید کرد: افزایش گناه موجب آثار مخرب در حوزه اقتصادی نیز می‌شود که به این موضوع در سوره نساء نیز اشاره شده است که مسائلی مانند بیماری، خشکسالی و... از پیامدهای آن است.

انتهای پیام
captcha