اجرای بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه در خراسان‌شمالی همزمان با ایام فاطمیه
کد خبر: 3873984
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

اجرای بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه در خراسان‌شمالی همزمان با ایام فاطمیه

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان‌های این استان خبر داد.

اجرای بیش از 30 برنامه فرهنگی و هنری در خراسان شمالیحسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اعلام خبر اجرای بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه در خراسان‌شمالی همزمان با ایام فاطمیه افزود: برنامه‌های ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد مردمی و با همت و مشارکت انجمن‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات فرهنگی قرآن وعترت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: شب شعر فاطمی،  محافل ادبی و هنری، اهدا کتب قرآنی، برگزاری نشست‌های قرآنی و محافل قرآنی، نمایشنامه خوانی، برگزاری کارگاه آموزشی شعر فاطمی اجرای تئاتر و کتابت خوش‌نویسی از اهم برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

فرخنده، رونمایی از کتاب، کارگاه آموزشی خوش‌نویسی و شعرو داستان، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، قرائت دسته جمعی سوره یاسین در مساجد، اجرای شبیه خوانی و کارگاه تجسمی را از دیگر برنامه‌ها در این ایام برشمرد.

وی گفت:  هدف از اجرای برنامه‌ها نشر و گسترش معارف و آموزه‌های فاطمی، آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام و  اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام است.

گفتنی است از سوی ستاد ساماندهی شئونات مذهبی هفتم تا یازدهم بهمن ماه سال جاری به عنوان ایام سوگواری فاطمیه دوم معین شده است.

انتهای پیام
captcha