قانون به بهانه رقابت و مشارکت در انتخابات پایمال نشود
کد خبر: 3874607
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

قانون به بهانه رقابت و مشارکت در انتخابات پایمال نشود

گروه سیاست و اقتصادــ رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت چهارمقوله مهم در انتخابات است و به کسی هم اجازه نخواهیم داد تا آرامش امر انتخابات را برهم زند.

نباید به بهانه رقابت و مشارکت، قانون را زیر پای گذاشتبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امروز 7 بهمن ماه در نشست هیات‌های اجرایی انتخابات در شهرستان گرمه اظهارکرد: به کسی اجازه نخواهیم داد تا آرامش استان برهم زده و حاشیه سازی کند و این موضوع را با هماهنگی هیات‌های نظارت مدیریت می‌کنیم.

وی افزود: مصمم هستیم تا انتخابات به دور از تنش ، غوغا سالاری و حاشیه پردازی در محیطی کاملا امن و توام با آرامش برگزار شود که امنیت انتخابات جزو وظایف ما است.

حیاتی تصریح کرد: امنیت انتخابات فقط مربوط به روز برگزاری انتخابات نیست بلکه در تمام مراحل انتخابات پیوست امنیت باید جاری باشد و فرمانداران این مسئله را باید در دوره‌های گذشته انتخابات آسیب شناسی و احصا کنند تا نواقص کار برطرف شود.

وی تاکید کرد: فضای امنی برای تمام کاندیداها، تمام گرایش‌ها و گویش‌ها فراهم کرده‌ایم و این مقوله در چارچوب ترسیم قانون مدیریت می‌شود.

حیاتی اظهارکرد: باید انتخابات پرشور و توام با شعور و مدار قانون‌مداری باشد و هرگز نباید بین رقابت و قانون‌مداری تفاوت قائل شد و نباید به بهانه رقابت و مشارکت ، قانون را زیر پای گذاشت تا مردم بر مدار برنامه محوری گزینه‌های خود را انتخاب کنند.

وی افزود: زمان موعد تبلیغات فرا نرسیده اما عده‌ای در حسینیه‌ها و مساجد تشکیلاتی را ایجاد تا تبلیغات رسمی انجام دهند این کار خلاف قانون است، درحالیکه تمام سیاست‌های انتخاباتی باید بر مدار قانون باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: دشمنان با توطئه چینی دقیق می‌خواهند مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند تا بین مردم و حاکمیت فاصله اندازند.

حیاتی گفت: مردم باید به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد کنند و این مجریان باید در کمال سلامت و رعایت اصل بی‌طرفی اعتماد مردم را در عمل و اقدام جلب کنند، لذا سلامت انتخابات یک مقوله مهم مورد انتظار ما از هیات‌های اجرایی است زیرا موجب افزایش اعتماد عمومی مردم و مشارکت آنان می‌شود.

وی بیان کرد: باید تلاش شود تا مشارکت قابل قبولی در تراز جمهوری اسلامی انجام شود و همه جناح‌ها، گروه‌های سیاسی و احزاب باید نقش خود را ایفا کنند.

 

انتهای پیام
captcha